Amadeus bokning, problem att hitta

Diskussion i 'Övrigt' startad av Lundabon, 15 Januari 2014.

1. Lundabon

Lundabon Medlem

Hej
    Har bokat en resa och fått bekräftelse. Hittar den på checkmytrip. Ska flyga med Thai och har tidigare kunnat boka säte via lufthansas hemsida. När jag försöker logga in med bokningsnr och namn finns inte resan där. Syns inte på SAS hellre.
    Någon som vet var som är fel? Kan man annars boka säte via någon annan sida?

2. Vart har du bokat resan?

3. Lundabon

Lundabon Medlem

Resan bokad via Travellink

4. Hum, Travellink använder Amadeus så det borde finnas en Amadeus PNR. Ring deras kundtjänst och kolla om det finns flera PNR på samma resa.

5. Lundabon

Lundabon Medlem

jag har fått ett Amadeus bokningsnummer, men jag kan inte se resan på lufthansa.com eller sas.se. Vid tidigare resor har det inte varit några bekymmer att logga in på lufthansa och välja plats på flyget.

6. har du testat CheckMyTrip och vad som händer då? TravelLink har själva en sådan tjänst kopplat till denna tjänst?
    Boka billiga flyg och flygbiljetter hos Travellink

En fråga: är det en inrikesresa i Thailand?

7. Lundabon

Lundabon Medlem

resan finns på checkmytrip, precis som vanligt. Resan är CPH-BKK-HKT och retur med Thai Airways

8. Ring Thai då för seating är mitt bästa tips

9. Lundabon

Lundabon Medlem

löste sig, gick att välja seating på thaiairways.com

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!