Senaste nytt

Alternativ till Thai Airways Köpenhamn-Phuket i Business class

Totopez

Medlem
^förvisso billigare, men för de flesta är resvägar a 24-36 timmar med barn inte aktuella, PLUS att de måste åka upp till Stockholm kvällen innan och övernatta, vilket ger en total resa på minst 36-48 timmar. Även en student som jag hade valt ett dyrare men snabbare alternativ...
 

oxxax

Medlem
Bokade nu biljetter till mig, frun och barnen för den 21a dec och 2a jan, men jag har såklart ytterligare frågor.
När jag skulle välja platser så fanns det på hemvägen bara tre platser kvar, och då jag köpte fyra biljetter så gick gick det inte att välja plats till alla fyra. Hur funkar det?! Nästa grej var att platserna var spridda, vilket inte är så smidigt med två barn på 6 respektive 3 år. Hur funkar det?!

Sist men inte minst så gick det inte att betala med vare sig AMEX eller Diners, vilket är lite trist på en nota på 110k.
 

Dr. Miles

Expert
Vilka business stolar finns i TG 953 mellan Köpenhamn och Phuket?
På seatguru visas 7 stolar på en rad.
Du bör inte kolla Seat Guru utan helst kolla på ExpertFlyer eller flygbolagets webbsida när det gäller seat map.

Jag flög denna rutt förra året och då var det THAIs eget Boeing 777-300ER. Dvs Staggered Business class stolar.
thai-business-bkk-arn-boeing-777-300er-04-jpg.22216

thai-business-bkk-arn-boeing-777-300er-07-jpg.22217

(Foto: Dr. Miles)

http://www.businessclass.se/forum/t...et-asien-t-r-thai-från-13-500-dkk-inkl.14740/
 

Alf

Medlem
Bokade nu biljetter till mig, frun och barnen för den 21a dec och 2a jan, men jag har såklart ytterligare frågor.
När jag skulle välja platser så fanns det på hemvägen bara tre platser kvar, och då jag köpte fyra biljetter så gick gick det inte att välja plats till alla fyra. Hur funkar det?! Nästa grej var att platserna var spridda, vilket inte är så smidigt med två barn på 6 respektive 3 år. Hur funkar det?!

Sist men inte minst så gick det inte att betala med vare sig AMEX eller Diners, vilket är lite trist på en nota på 110k.

Det är himla trist om inte hela familjen kan sitta tillsammans, speciellt när man kan välja platser så långt i förväg. Jag är hembokad i C den 3 jan, hade gärna försökt byta om det varit samma flight. Jag förstår inte riktigt hur det bara kan vara tre platser kvar när du köpt fyra platser.

Det brukar i regel ordna sig vid incheckningen eller så brukar personalen hjälpa till när man gått ombord. Det brukar alltid vara någon som vill hjälpa en barnfamilj. De flesta har ju barn själva.
 

jtq

Medlem
Bokade nu biljetter till mig, frun och barnen för den 21a dec och 2a jan, men jag har såklart ytterligare frågor.
När jag skulle välja platser så fanns det på hemvägen bara tre platser kvar, och då jag köpte fyra biljetter så gick gick det inte att välja plats till alla fyra. Hur funkar det?! Nästa grej var att platserna var spridda, vilket inte är så smidigt med två barn på 6 respektive 3 år. Hur funkar det?!

Sist men inte minst så gick det inte att betala med vare sig AMEX eller Diners, vilket är lite trist på en nota på 110k.

Vissa platser går ej att välja i förväg som .t.ex de längst fram och platser vid nödutgångar som har extra benutrymme. Mitt tips är att prova att ringa Thais kontor och förklara läget med småbarnen och hoppas att de kan tilldela eventuellt låsta platser eller checka in i god tid för att öka chanserna att få till en bra seating
 
Toppen