Alternativ till Flying Blue?

Diskussion i 'Skyteam' startad av thsred, 6 December 2014.

1. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrar om det är någon som vet något bra alternativ till Flying Blue. Efter ett litet bråk över miles med deras kundtjänst där Air France lovade mig extra miles men Flying Blue vägrar så börjar jag överväga att byta kort. Tyvärr så åker jag mest med AirFrance/KLM, men jag blev lite less på deras arroganta attityd på kundtjänst.

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du mest flyger med AF/KLM så ska du ju helt klart köra deras program tycker jag. Allt annat är ju ett "nedköp".

3. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Egentligen så flyger jag ju inte så mycket med dem heller. Det är mer att AF har en trevlig premium economy. Men det blir kanske en resa vartannat år med Air France/KLM. Över lagt så är det egentligen mest star alliance som gäller och kanske så att jag ska gå över till oneworld istället. FB kortet är ju mer för att ha något att samla poäng på när jag reser med Skyteam.

Men som sagt, lite i affekt, så blev jag rent ut sagt förbannad på dem.

4. Delta SkyMiles och Air France/KLM Flying Blue är två minst dåliga bonusprogram inom Skyteam, så finns det inte så mycket val kvar...

rvarttinen gillar detta.
  5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha, trodde du hade status. Ja, som @Dr. Miles säger finns det ju inte jättemånga bra alternativ inom Skyteam direkt iaf.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du flyger så lite så spelar det nästan ingen roll vilket FFP du krediterar till. Det bästa vore nog att hitta något där poäng inte går ut så länge man har en aktivitet på kontot varje år.

7. Homer

Homer Medlem

8. NotRyan

NotRyan Medlem

9. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter lite "arga" mail om dålig kundservice (ca 3 turer) så har Flying Blue ändrat sig i milesfrågan. Så det var ju bra eftersom alternativen inte var så många...

10. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    FB är ett bra val, bla med roll-over... Men om du flyger så pass sllan, ja, då vet jag inte...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!