Alternativ resväg för samma kostnad

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Stefan62, 3 Juli 2012.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska åka från Arlanda till Vasa och med hänsyn till tiderna blir det ARN-CPH-VAA med SAS/Blue1 - allt till en kostnad om ca 7000 SEK i Economy Extra.

Kan jag göra på något annat sätt till samma kostnad, t ex ARN-FRA-CPH-VAA eller ARN-OSL-CPH-VAA?

Utresa: 2012-07-10
    Retur: 2012-07-12

Last edited: 3 Juli 2012
  2. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte måste åka SAS så hittar jag Finnair ARN-HEL-VAA, men det beror lite på vilka tider respektive dag tror jag. Det fanns från 2300 kronor, men på lite sådär tider.

3. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller var det legs du var ute efter? :D

4. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, just det - jag är ute efter legs och helst inte inrikes i Finland...

1 person likes this.
  5. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Köp en economy biljett och så uppgraderar du CPH-VAA med optiontown när det är KF som flyger. Senaste gång kostade det 35 € enkelväg att uppgradera. Uppgraderingen har alltid gått genom för mig hos Blue1 (läs åtminstone 20 gånger)

6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kanske var otydlig i frågeställningen - det är inte kostnaden som är avgörande, utan jag vill försöka få in fler "legs" för samma kostnad.

1 person likes this.
  7. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var inte mycket respons man fick på denna tråd - är det sommaren som gör att kreativiteten inte är på topp?

Alltså - jag vill flyga så lång omväg som möjligt för att ta mig från ARN till VAA. Har försökt via ITA men den klarar inte ARN-FRA-CPH-VAA eller ARN-OSL-CPH-VAA etc. Priset bör inte överstiga 7000:-.

Alla förslag mottages tacksamt!

8. Giltig routing för Lufthansas biljetter. Men det ger inte så mycket SK/KF segmenter.

9. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj, det blev lite rörigt..hur tolkar jag det hela?

Kan Du hjälpa med en routing för max 7000 SEK?

Eller var kan jag experimentera själv?

10. Ganska enkel tumregel. Räkna med att varje segment kostar minst 500 SEK för skatter&bränsletillägg inom Europa.

T ex om du flyger 6 segments, baspris(t ex S klass: @3.545 SEK) + @500 SEK x 6 = ca 6.500 SEK.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!