almost@home lounge, Helsingfors Vantaa

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 13 Februari 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

almost@home lounge Helsingfors Vanda

En klart annorlunda lounge men med en mycket behaglig atmosfär. Fat och bestick hämtar man i lådorna i köket och i vardagsrummet finns en pläd om man är frusen. Det är nog nästan som att vara hemma faktiskt.

View the full post

2. FDN

FDN Medlem

Ugnsvantar?

3. Gus

Gus Medlem

Ser himla trevlig ut. Kommer man in här om man reser Arlanda-Helsingfors-Ljubljana med Finnair? Jag läser nämligen att den ligger i non-Schengen.

4. Jacob

Jacob Medlem

Loungen finns inte nämnd på Finnairs webbsida längre och på One Worlds webbsida nämns bara American Airlines och British Airways. Så troligtvis nej. Att loungen ligger i non-Schengen gör allt ytterligare knepigare.

5. Gus

Gus Medlem

Men loungen står med på Priority pass så den bör ju fortfarande vara i bruk. Jag har 3 timmar på mig ena vägen, jag gör ev. ett försök!

6. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var statuslösa på min resa till LED förra året och betalade mig in på denna lounge (har för mig att Eurocard har rabatt samt att Priority Pass ges tillgång). Mycket trevlig lounge.

Bifogade filer:

Gus gillar detta.
  7. Gus

Gus Medlem

Jag besökte loungen häromveckan, otroligt trevlig! Rekommenderas! Jag reste inom Schengen men tack vare att det finns maskiner på Helsingfors flygplats som läser av passet så var det bara att knalla rätt in till non-Schengen gaterna. Tyvärr fanns det inga kanelbullar i loungen, men det fanns en underbar blåbärspaj samt en god gryta som puttrade på spisen.

Jacob gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!