Senaste nytt

Allt du behöver veta om Star Alliance awards med Turkish Airlines Miles&Smiles

mtlmr

Medlem
Hej,

Nu sitter man i rävsaxen med 1500 poäng för lite för önskad award, 10000 poäng som går ut till årsskiftet och ingen krediterad flygning till TK i år.

Övertrasserar de frivilligt eller tror ni jag kommer att få problem. Finns det ngt smidigt man kan säga?

Det finns en snubbe på kundtjänsten som sköter det riktigt bra. Testa att ringa efter kl 18 då är chansen stor att han svarar.

@David du kan faktiskt övertrassera ditt konto med 10 000 miles ifall det skulle fattas.
 

Jonas C

Medlem
Hej,

Nu sitter man i rävsaxen med 1500 poäng för lite för önskad award, 10000 poäng som går ut till årsskiftet och ingen krediterad flygning till TK i år.

Övertrasserar de frivilligt eller tror ni jag kommer att få problem. Finns det ngt smidigt man kan säga?
Har du Elite eller högre? Boka bara biljetten som vanligt, så övertrasseras kontot automatiskt. Det kommer stå minusbalans på kontot efter bokning.
 

mtlmr

Medlem
Okej, tack för hjälpen. Verkar som om vi är rökta. Så surt att fattas 1300 resp 2100 p för att nå upp, men hade man planerat bättre så..
 
Har 37 000 miles som går ut idag och har inget lämpligt resmål att lägga det på. Kan boka en business till Istanbul men hur kul är det. Provade shopandmiles.com, snacka om att det är sidan gud glömde. Dom vill nog inte att man ska använda den eftersom varje sida tar 5min att ladda. Har provat, Safari, Chrome på iPad samt Explorer på pc.
 

Juraj

Medlem
Ta t.ex. två one-way awards Arlanda - Istanbul - Köpenhamn och utnyttja gratis hotel i Istanbul. Har du tur så blir det wide-body på IST-CPH.
 
Ta t.ex. två one-way awards Arlanda - Istanbul - Köpenhamn och utnyttja gratis hotel i Istanbul. Har du tur så blir det wide-body på IST-CPH.
Har ingen tid eller ork för att flyga själv och så gör jag inga privata resor utan familjen. Bara skräp i shoppen, blir nog att plocka en bunt solglasögon till burken på altan för gäster.
 

Juraj

Medlem
Har ingen tid eller ork för att flyga själv och så gör jag inga privata resor utan familjen.

Vet inte hur många ni är i familjen, men som sagt, ni har råd med två sådana resor så du behöver inte resa ensam. Nu antog jag att du bor hyfsat nära Arlanda och att du tycker att det är värt att betala för resan tillbaka hem från Köpenhamn.

Tyvärr är det inte alltid smidigast att boka award-resor med Turkish vilket begränsar möjligheterna, men det som jag nämnde går att boka själv online.
 
Toppen