Senaste nytt

Allt du behöver veta om Star Alliance awards med Turkish Airlines Miles&Smiles

jumbooze

Medlem
@Jonas C, har du hittat var man ser Uniteds pnr istället för turkish egna? Har bara biljett nr och pnr men det hittas ingenstans på typ checkmytrip...
 

Juraj

Medlem
Har lite miles att bränna och jag stötte på ett problem. Vi kan använda följande award som exempel: one way Stockholm - Köpenhamn i business med Turkish (flyget går då via Istanbul). Använder man Turkish appen för att kolla efter möjliga flyg, så får man att detta skulle kosta 15 000 miles och cirka 1000 kr i skatter och avgifter. Använder man webbsidan så går det inte ens att söka ARN - CPH som one way, utan då blir det ett return flight som kostar 30 000 miles och cirka 1300 kr. Vilket är rätt? Jag hoppas på det tidigare (men förväntar mig det senare). Om det första är rätt, så är det nästan för bra att vara sant: två flygningar med Turkish i business för en tusen lapp. Om man tar London istället för Köpenhamn så blir det kanske även wide-body.
 

Jonas C

Medlem
Har lite miles att bränna och jag stötte på ett problem. Vi kan använda följande award som exempel: one way Stockholm - Köpenhamn i business med Turkish (flyget går då via Istanbul). Använder man Turkish appen för att kolla efter möjliga flyg, så får man att detta skulle kosta 15 000 miles och cirka 1000 kr i skatter och avgifter. Använder man webbsidan så går det inte ens att söka ARN - CPH som one way, utan då blir det ett return flight som kostar 30 000 miles och cirka 1300 kr. Vilket är rätt? Jag hoppas på det tidigare (men förväntar mig det senare). Om det första är rätt, så är det nästan för bra att vara sant: två flygningar med Turkish i business för en tusen lapp. Om man tar London istället för Köpenhamn så blir det kanske även wide-body.
Jag får upp till Köpenhamn för 15000 i Business på hemsidan. Kolla så att du inte har inte har råkat välja "Business" dvs space guaranteed award, den kostar 30 000. Det är Capacity Controlled Business som du ska söka efter. Finns widebody även till Köpenhamn, dock krävs det en övernattning i Istanbul för det. Annars kan man köra till London dit de flyger 777-300ER och A330-300 på några av avgångarna.
 

Juraj

Medlem
Jag får upp till Köpenhamn för 15000 i Business på hemsidan. Kolla så att du inte har inte har råkat välja "Business" dvs space guaranteed award, den kostar 30 000. Det är Capacity Controlled Business som du ska söka efter.

Då gör jag något fel, jag får följande:

Clipboard01.jpg


Finns widebody även till Köpenhamn, dock krävs det en övernattning i Istanbul för det. Annars kan man köra till London dit de flyger 777-300ER och A330-300 på några av avgångarna.

You make it sound like a bad thing :). Tänkte köra med en övernattning (det ska vara 7-timmars mellanrum mellan landningen och den tidigaste möjliga avgången enligt schemat, om jag tolkar reglerna rätt), då får man testa allt på en gång.
 

Jonas C

Medlem
Då gör jag något fel, jag får följande:
Då har du gått in helt fel. Gå in på fliken online award ticket som finns på första sidan, dvs samma fält som ordinarie flygbokning. Du loggar in med ditt ID och pinkod och därefter kommer du till awardbokningen.
 

Juraj

Medlem
Då har du gått in helt fel. Gå in på fliken online award ticket som finns på första sidan, dvs samma fält som ordinarie flygbokning. Du loggar in med ditt ID och pinkod och därefter kommer du till awardbokningen.

Funkar utmärkt där, tack! Jag var inloggad på Min sida (eller vad det nu heter) och gick in på Redemptions. Man tycker att det borde fundera där också, men då kommer man ihåg att det är Turkish IT.
 
Toppen