Senaste nytt

Allmänna tips för hyrbil i USA

Vi behöver hyra en bil för 7 personer eller ja, 6 personer och liten knodd på 1 år.

Var rekommenderar ni att vi hyr?
Upphämtning: Miami flygplats (helst) och avlämning 1 vecka senare på Fort Lauderdales flygplats. Alltså inte återlämning till samma ställe som vid upphämtning.

Kraven är väl i stort sett bara att det finns bilbarnstol och att det inte är alltför dyrt.
Sedan behövde man väl en transponder av något slag för att åka till Orlando men det antar jag att hyrbilsföretaget har där borta.

Vi har kollat lite på Sixt. Är det något att ha?
Chevrolet Suburban verkar gå på cirka 2.500 SEK för 8 dagar. Känns väl rätt ok.
 
Last edited:

Nemo

Medlem
(...)
Alltså inte återlämning till samma ställe som vid upphämtning.
Kraven är väl i stort sett bara att det finns bilbarnstol och att det inte är alltför dyrt. (...)
Jag tror att det är svårt att hitta bilbarnstol enkelväg. Ha i beredskap att eventuellt ta med från Sverige.
 

agehall

Medlem
Jag förstår dig inte riktigt. Det är ju precis de bolagen som söks igenom. Jag tror inte genomsnittshyraren vill manuellt söka igenom deras egna sidor för att hitta bästa dealen. (Försäkring ingår också där).

Jag menar att de är skojare som inte tar något som helst ansvar. Tex kan en cab vara samma sak som en bil med fast tak när man hyr via dessa siter. Jag kan inte med gott samvete rekommendera ens min värsta fiende att hyra via dem.
 

Najk

Medlem
Vi behöver hyra en bil för 7 personer eller ja, 6 personer och liten knodd på 1 år.

Var rekommenderar ni att vi hyr?
Upphämtning: Miami flygplats (helst) och avlämning 1 vecka senare på Fort Lauderdales flygplats. Alltså inte återlämning till samma ställe som vid upphämtning.

Kraven är väl i stort sett bara att det finns bilbarnstol och att det inte är alltför dyrt.
Sedan behövde man väl en transponder av något slag för att åka till Orlando men det antar jag att hyrbilsföretaget har där borta.

Vi har kollat lite på Sixt. Är det något att ha?
Chevrolet Suburban verkar gå på cirka 2.500 SEK för 8 dagar. Känns väl rätt ok.

Känns som rimligt pris.
Så länge hyresföretaget har anläggningar både där du hämtar och lämnar brukar det inte vara problem. Ibland kan man få betala en avgift för man lämnar på ett annat ställe.
 
Hyr man från flygplatser kan det vara bra att kolla om det finns närliggande anläggningar som inte har särskilda "facility fees" som kan kopplas till per dag trots att man enbart använder detta en gång.

Intressant, ska kolla upp det. Kan ju vara värt det om man hyr länge. Är det vanligt att det gäller för alla hyrbilsföretag på en viss flygplats?
 
Jag tror att det är svårt att hitta bilbarnstol enkelväg. Ha i beredskap att eventuellt ta med från Sverige.

Får kolla upp det!

Känns som rimligt pris.
Så länge hyresföretaget har anläggningar både där du hämtar och lämnar brukar det inte vara problem. Ibland kan man få betala en avgift för man lämnar på ett annat ställe.

Jag knappade in på deras hemsida. Upphämtning Y - återlämning X så det bör väl visa relativt rätt vilket pris som gäller eller tillkommer det ännu mer avgifter? :)
 

agehall

Medlem
Andreas - var lite uppmärkssam på envägshyror. Ibland lägger de inte till extraavgiften förens i sista steget och det kan helt förändra kalkylen..
 

agehall

Medlem
Min erfarenhet av transponders är att fakturan alltid är på ett par hundra SEK när den kommer, oavsett hur mycket eller lite man använt den. Använder man den mycket så är det inget att bråka om - alternativen är krångligare. Men ska man bara passera någon enstaka tull så är nog cash billigare. Dock är det många tullstationer som bara tar transponder.
 

Totopez

Medlem
I Florida och Kalifornien är det inga avgifter för envägshyra, till skillnad från de flesta andra delstater.

Men jag hade INTE hyrt bilbarnstol där. Dels finns det inga garantier för att man får en kvalitet man är nöjd med, dels har amerikanska myndigheter andra rekommendationer än svenska vad gäller bak/framvänd etc. Enligt min vän Bob, tidigare VD för Britax i USA och uppfinnare av Isofix-systemet är den svenska modellen bättre. Dessutom brukar hyrpriserna bli som att köpa en. Köp en begagnad stol hemma och dumpa den där.

Nästa tips: signa upp för Avis
Preferred, då får du en voucher för en fri uppgradering på första hyran. Vi hyrde i Orlando i somras och fick en asfräsch suv.
 
Toppen