Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

palmen

Moderator
De (China Southern) är inte dåliga, i alla fall inom The big 4 (Air China, China Eastern, China Southern och Hainan Airlines).
Hur står dom sig jämfört med Air China som man inte hört mycket bra om?
De har ju A380 i alla fall vilket kan vara kul att testa på ytterligare ett bolag.
Tittar man på resten av flottan verkar fokus mest vara på shorthaul inom Asien.
 

intuition

Medlem
Om det blir OW och finnair bara fick ordning på sina Guangzhou flighter skulle vi snart se EU-AUS i 15000kr klassen. CZ har rejäl kapacitet på ett antal orter i AUS
 

intuition

Medlem
Hur står dom sig jämfört med Air China som man inte hört mycket bra om?
De har ju A380 i alla fall vilket kan vara kul att testa på ytterligare ett bolag.
Tittar man på resten av flottan verkar fokus mest vara på shorthaul inom Asien.
Det är rätt mycket förra generationen stolar i J. Mat och service har hyfsade ambitioner men de är inte riktigt där ännu kan man säga.
De flyger A380 mellan CAN och PEK så vitt jag vet
 

Dr. Miles

Expert
Om det blir OW och finnair bara fick ordning på sina Guangzhou flighter skulle vi snart se EU-AUS i 15000kr klassen. CZ har rejäl kapacitet på ett antal orter i AUS
Det beror på i vilken klass du pratar om och vad AUS betyder.
Om du menar Australien och det är i Business class, så Qatar Airways kör kampanj till Australien & Nya Zeeland för de pengarna ibland.
 

intuition

Medlem
Jag peatar om business class och förbindelser till perth, melbourne, sydney, adelaide med flera destinationer i australien.
Jo jag vet att qatar airways då och då kör chockpriser, men de håller inte den prisnivån till vardags.
Och även om QR är trevliga att flyga med så är det inte alltid så bra tajmade flyg. Förbindelser över South East Asia är ofta bättre.

Sedan tänker jag att det inte skadar att ha flera alternativ.
 

Dr. Miles

Expert
Jag peatar om business class och förbindelser till perth, melbourne, sydney, adelaide med flera destinationer i australien.
Jo jag vet att qatar airways då och då kör chockpriser, men de håller inte den prisnivån till vardags.
Och även om QR är trevliga att flyga med så är det inte alltid så bra tajmade flyg. Förbindelser över South East Asia är ofta bättre.

Sedan tänker jag att det inte skadar att ha flera alternativ.
China Southern håller inte 15.000 SEK inkl. skatter till Asien i Business class som standardpriser idag, så varför ska de göra så för resor till Australien?
 

intuition

Medlem
Jag pratar inte om CZ stand-alone utan om vad som uppstår när/om de ingår i OW och andra bolag börjar mata CAN. Från den hubben har CZ stor kapacitet på australien, en kapacitet som vissa tider inte är så välutnyttjad.
Tex köpte jag en biljett TYO-MEL i business class för omkring 11000 SEK. Eller så hittar jag bara på.
 

Dr. Miles

Expert
Jag pratar inte om CZ stand-alone utan om vad som uppstår när/om de ingår i OW och andra bolag börjar mata CAN. Från den hubben har CZ stor kapacitet på australien, en kapacitet som vissa tider inte är så välutnyttjad.
Tex köpte jag en biljett TYO-MEL i business class för omkring 11000 SEK. Eller så hittar jag bara på.
Kan du antingen prata om kampanjpris eller standardpris? Så att vi kan prata om samma sak?
Ca 11.000 SEK för Tokyo-Melbourne T/R i Business class är INTE ett standardpris.
 

pep

Medlem
Jeg fløj med CZ sidste år i business SGN-CAN-MNL retur. Virkelig god tur, excellent value for money og STPC i Guangzhou (5 star hotel). Air China når dem kun til knæene...(fløj SGN-PEK-CNX med dem i business - også sidste år).
 
Toppen