Allmän klagan: Miles, fel program, dålig agent

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Erik Bernskiöld, 30 Maj 2012.

  1. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Kände för att klaga i ett forum där någon förstår!

    Min senaste resa till USA för ett par veckor sedan var den första jag gjorde med A3*G. Bytte inför varje flyg program i incheckning/gate utan problem...trodde jag.

    När jag checkade in i YYZ på väg hem så bytte agenten (trodde jag) till mitt UA Mileage Plus-konto. Boardingkortet sa UAP som gate-agenten trixade till UA*G på något sätt för att få *G att visas.

    Döm om min förvåning när jag idag loggar in på A3 för att se att hela resan YYZ-GOT (via FRA) har postats dit. Hejdå dryga 5500 poäng som jag gärna hade haft på mitt United-kort (där jag har poäng) och hej till 2500 poäng till på A3.

    Man blir lite less. :(
     
  2. Stackare. Du får mitt medlidande.
     
  3. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig tänkt att ifrågasätta vad som står på boardingkortet utan antog att om det står UAP eller UA*G så är det det programmet som ligger inne.
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror du hittade en kompetent agent som lyckades ändra FQTS men behålla FQTV eller tvärt om.
     
  5. Mattias Edstrom

    Mattias Edstrom Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte hur en eventuell layout ser ut på B.K om man sätter dit A3 som FQTS och UA som FQTV då jag aldrig har försökt.
    Men ska du inte försöka kontakta A3 och be dem ta bort dina poäng du fått på det kontot för att sedan be UA kreditera de poängen på ditt konto?
    Du kan ju alltid hävda att du ville ha A3: status på kortet, men poäng på ditt UA kort. Till syvene och sist har de ju gjort fel...
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är rätt kört skulle jag tro, men du kan ju försöka. Står det UA*G på boardingkortet kan du ju ha ett case.

    Men normalt sett brukar de vara rätt hårda på att inte hålla på och dribbla fram och tillbaka med poäng.
     
  7. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag räknar med att det är kört man har tänkt att testa ändå, just eftersom det står UA*G på båda boardingkorten och personen i gate ändrade från att det stod UAP till UA*G utan att se mitt A3-nummer...

    Har inga höga förhoppningar dock.
     
  8. jurgenb

    jurgenb Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Verkar vara rätt mycket krångel generellt för att få olika FQTS vs FQTV - är det värt det är nästan en egen tråd :)
     
  9. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det roliga är att jag inte ens ville ha FQTS och FQTV, jag bytte bara FQTV, för att slippa detta problem. :p
     
  10. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    För mig har det hänt på följande sätt, men bara en gång...

    Route: ARN-MUC-WAW-FRA-ARN
    Bolag: Lufthansa
    Bokningen gjordes genom Lufthansa hemsidan och jag var inloggad på mitt M&M konto. Det var tanken att skulle börja samla M&M när jag flyger till Europa och EuroBonus när jag reser inom Norden. Har sen ändrat detta och samlar allt inom *A till Eurobonus.

    Sen var det dags att checka-in. Funderade lite vid automaten i ARN och bytte trots allt "Bonus-kortet" från M&M till EuroBonus. Fick boardingpass med info EBS som jag hade då.

    Några dagar efter resan loggar jag in till mitt M&M konto och hade följande aktiviteter:

    ARN-MUC 1250 poäng (kan vara att antalet poäng är fel men det är inte grejen)
    FRA-ARN 1500 poäng

    Blev lite fundersam eftersom saknade poängen MUC-WAW-FRA avgångar och kollade mitt EuroBonus konto:

    ARN-MUC 750 poäng
    MUC-WAW 250 poäng

    Alltså ARN-MUC blev debiterat både till M&M och Eurobonus men saknade poäng för resan WAW-FRA. Gjorde en retro claim till Eurobonus som Lufthansa hade nekat till SAS. Sen gjorde jag en retro claim till Lufthansa, men de nekade på grund av poäng hade blivit registrerat till Eurobonus.

    Summa summarum... missade poängen för sträckan WAW-FRA men fick poäng på sträckan ARN-MUC både till M&M och EuroBonus. :)
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×