All Nippon Airways lägger ner Paris-Tokyo Narita - startar Bryssel-Tokyo

Diskussion i 'Star Alliance' startad av BusinessClass, 5 Juni 2015.

  1. BusinessClass

    BusinessClass Redaktör

    All Nippon Airways ANA Boeing 787 Dreamliner

    I samband med vintertidtabellen gör japanska All Nippon Airways en förändring i sin Europatrafik. Linjen Paris CDG-Tokyo Narita läggs ner och en ny linje Bryssel-Tokyo startas. Linjen Paris CDG-Tokyo Narita trafikeras idag dagligen med en Boeing 787 Dreamliner men är nu stängd för bokningar efter 25 oktober. Linjen är även stängd för bokningar för sommartidtabellen 2016 enligt…
     

    View the full post

  2. minatoku

    minatoku Medlem

    Ort:
    Tokyo
    Så då skulle man kunna flyga Narita-Bryssel-Bromma om tidtabellen tillåter...
     
    OnlyAFool gillar detta.
  3. För att vara petig, ANA lägger ner Paris - Tokyo Narita, men de behåller Paris - Tokyo Haneda.
    Annars låter det som om de lägger ner Paris - Tokyo helt och hållet när man läser endast rubriken. :)
     
    airbus380.se, 011430121, Ormen och 4 andra gillar detta.
  4. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Mmm. Tydlighet är viktigt!

    Spännande med Bryssel-Tokyo. Kan tänka mig att det finns tillräcklig efterfrågan.
     
  5. Hawkster

    Hawkster Ny medlem

    Menar författaren till artikeln att det är en lågoddsare att det blir B787 (då den trafikerar Paris idag) eller är det verkligen en högoddsare (alltså låg sannolikhet)?
     
  6. Paris CDG - Tokyo Haneda linjen kommer att få Boeing 787-9.
    http://www.businessclass.se/forum/t...rita-paris-fr-o-m-vintertidtabell-2015.26965/

    Japanska flygtidningen skriver att linjen kommer i stor sannolikhet att flygas med Boeing 787 (-8 eller -9).

    http://www.businessclass.se/forum/threads/ana-öppnar-tokyo-narita-bryssel-från-vinter-2015.26940/
     
  7. karho

    karho Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, så tolkade jag artikeln. Bra förtydligande!
     
  8. Det är lite synd att Star Alliance JV (ANA, Austrian, Lufthansa och SWISS) gäller endast för mellan Europa och Japan, inte mellan Europa och Asien. Annars hade man säkert kunnat att flyga lite roligare routing.
    Idag får man inte flyga som t ex Stockholm-(Lufthansa)-Frankfurt-(Lufthansa)-Hong Kong-(NH)-Tokyo, utan det ska vara direktlinjer mellan Europa och Japan.
     
  9. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror nog ytterst att det är bra. JV:s är bra så länge det inte leder till en alltför stor konkurrensbegränsning (och därmed sämre priskonkurrens). På USA har det ju fungerat ypperligt än så länge med stenhård priskonkurrens och matchning.
     
  10. The Economy seat configuration of 3-3-3 (9 abreast) is going to make this Dreamliner very cramped indeed.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×