All Nippon Airways återinför hamburgare ombord

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Jacob, 23 Augusti 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

En efterlängtad del på menyn är nu tillbaka, ANA har beslutat att återinföra sin hamburgare i business class (och gissningsvis även första klass, den har funnits där förut).
    Hamburgaren är helt made-to-order med tillval av ost och/eller bacon.

Hamburgaren introducerades första gången år 1999 samtidigt som flygbolaget startade linjen från Tokyo till Chicago.
    I september är den tillbaka igen och kommer finnas på linjerna från Tokyo till Europa och USA samt från Tokyo/Haneda till vissa destinationer i Asien.

Last edited by a moderator: 2 Juni 2012
    5 personer gillar detta.
  2. Det här är ett samarbete med japansk hamburgarekedja Mos Burger.

Mos Burger är ungefär som MAX i Sverige. De lagar sina hamburgare efter vad kunden har beställt.
    Deras hamburgare är mycket goda. Jag rekommenderar Ebikatsu-burger(räkschnitzel burgare).

1 person likes this.
  3. Jacob

Jacob Medlem

Mos Burger finns i fler länder i Asien. Vill minnas att jag testade Mos Burger nu i augusti, men kommer faktiskt inte ihåg var... :D

4. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag måste säga att MOS Burger gör väldigt bra hamburgare och antagligen den enda hamburgerkedja som levererar en burgare som ser likadan ut serverad som på bilden från vilken man beställer den och inte i ett ihoptryckt paket. :)

Hur en flygburgare är kan jag dock inte kommentera... Kanske kan "till vissa destinationer i Asien" betyda att jag kan prova en i höst men vi får väl se...

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag åt en flygburgare för några år sedan när jag flög Continental Los Angeles-Houston i ekonomiklass. De hade då fortfarande fri mat ombord och hamburgaren var nog det sorgligaste jag någonsin ätit i luften. En annan minnesvärd sak från den flygningen var att tonårsflickan i mittensätet bredvid mig flög för första gången (och dessutom ensam). När vi lyfte tittade om och om igen ut genom fönstret, blev rädd och vände snabbt bort huvudet - vilket fick till följd att hennes hästsvans om och om igen slog i mig i huvudet :) Det lugnade ner sig efter några minuter som tur var..

4 personer gillar detta.
  6. Det känns att en frequent flyer som du skulle börjat prata och lugna ner henne?

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får passa sig i USA. Hon var säkert minderårig, så ifall någon ser att en äldre person gör "närmanden" så vet man aldrig vad som händer. Abundance of caution eller nåt...

8. Jag återuppliver gamla tråden. :)
    I japanskt flygforum ryktas det att Japan Airlines(JAL, alltså inte ANA) åter igen kör deras AIR MOS BURGER kommande sommartrafiken.

Air MOS Burger 1.jpg
    Air MOS Burger 2.jpg
    (Foto: Japan Airlines Press Release)

Last edited: 2 Juni 2012
  9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Är det här på riktigt? Måste man hålla på å kleta ner sig själv för att äta?

10. Nej det är inget skämt. AIR MOS BURGER

Vid servering: / Efter du har tillagat burgaren:
    (Foto: MOS Burger Press Release)

Dock AIR MOS BURGER var tidbegränsad servering och det slutade i 2011-NOV-30.

Last edited: 2 Juni 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!