Senaste nytt

Alkohol på flyg - Ekonomi (Swe-Tokyo)

joakgarp

Medlem
Hej! Jag planerar en 4v. lång semester i Japan i augusti-september 23/8-21/9. Åkte med Turkish Airlines från Göteborg-Tokyo via Istanbul förra året med ett ganska så trött plan, lång flygtid 18h-19h men ändå helt OK mat och dryck. Denna gången vill jag åka med de andra jättarna dels för att korta ner flygtiden ganska så rejält. Finnair lockar men är dyra med sina 6800kr. SAS har jag på något sätt alltid gillat och Lufthansa har jag inget emot.

Nu till trådens ämne. SAS Go - SAS
" I SAS Go ingår alkoholfri dryck till maten. Alkoholhaltiga drycker kan du köpa från vår katalog som också erbjuder snacks, läsk, juice och godis till försäljning mellan serveringarna."

Vad är detta? Har SAS på riktigt slutat servera alkohol till maten? Visst det har väl handlat om billigt lådvin men gratis alkohol har alltid varit något som är givet på ett flyg utanför kontinenten.

Hur ser ut på de andra flygbolagen Lufthansa, Finnair, KLM osv eller är SAS de enda som kräver Plus/Business för att få gratis vin och öl till maten utan att betala? Känns väldigt konstigt.
 
M

Monkey_Class

Guest
SAS kommer att tjäna storkovan är jag säker på.
Du kan ju alltid köra med charterservering annars.
 
Toppen