Senaste nytt

Alkohol i Dubai dagtid under Ramadan nytt för i år

pep

Medlem
I Doha er alle lounger tørlagte under Ramadanen. Men i luften serverer f.eks. QR fortsat, dog ikke til/fra islamiske lande i ME-regionen
 

johhenrik

Medlem
I Doha er alle lounger tørlagte under Ramadanen. Men i luften serverer f.eks. QR fortsat, dog ikke til/fra islamiske lande i ME-regionen
Då behöver jag inte grina över att jag bara har 1hr layover på torsdag alltså. ;) Jag verkar ha en talang att landa i Doha under ramadan... :)
 

pep

Medlem
Då behöver jag inte grina över att jag bara har 1hr layover på torsdag alltså. ;) Jag verkar ha en talang att landa i Doha under ramadan... :)
Jeg kommer der på lørdag og har kun 2 timer af samme årsag. Mit laaange stop over (fra HAN-CPH) tager jeg denne gang i stedet for i BKK i Cathay's Lounge. Sidst jeg var der havde de fået 3 forsk. champagner. ...adaptation...
 

samsung

Medlem
Bodde i år på Shangri La, IC Festival City, Conrad og gamle Hyatt regency i Dubai under ramadan. Litt forskjellig praksis. Litt avlukket, endret tider for alkohol osv, men det funket bra på alle unntatt Conrad som ikke hadde alkohol i loungen i det hele tatt!
 

pljung

Medlem
Någon som vet hur det är med alkohol i Executive Lounge på Conrad Dubai under Ramadan, då det numera inte verkar som det generellt är lika restriktivt med detta?
 

ulagun

Medlem
Kapitalism före religion?
Instämmer
Bodde på Hilton Salalah Oman förra året bla vid Muhammad födelsedag under tre dagar. Hade all inclusive allt fritt i baren.
Utom dessa dagar då serverades ingen inclusive alkohol. Men, gick bra att beställa och betala tex öl genom roomservice och ta med denna öl ned till trädgården.
Blev bokstavligt urvattnad all inclusive under dessa dagar
 
Toppen