Aldrig utvärdering med SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mr.A, 10 Januari 2015.

  1. Mr.A

    Mr.A Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej kära medresenärer, jag kom på en sak efter att ha fyllt en utvärdering efter min hemkomst med Swiss i förrgår.

    Jag har aldrig ombetts att utvärdera en flight med SAS, jag har varit medlem i Eurobonus sedan 2002 och oftast legat på silvernivå

    Däremot får jag det jämt och ständigt från Swiss, Turkish, Lufthansa, British, Air France, KLM, Finnair, Cathay, Thai och så vidare (har guld eller platinum nivåer med Turkish,British och Flying Blue)
    Är det bara en slump eller bryr sig SAS inte vad kunderna tycker eller blir man endast tillfrågad vid högre status (har ju ofta använt mitt Senator eller Turkish guld med SAS också)?
     
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar få mail från SAS där de vill ha utvärdering kanske 3-4 gånger per år, av kanske 80 segment med dem per år.
     
  3. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma här, händer några ggr per år. Kommer via mail, ibland så långt efter att det är omöjligt att komma ihåg något (oftast är det ju dock inget att komma ihåg ändå).
     
  4. Llehs

    Llehs Medlem

    Jag har, trots +300 flighter på 18 månader, inte fått en enda fråga.
     
  5. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror jag fick ett sådant utvärderingsmail två gånger förra året (20 segment med SAS)

    Gillar skarpt frågan om "hur nära SAS ligger att vara det ultimata flygbolaget" eller något i den stilen ;)
     
  6. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Brukar få utvärderingar med jämna mellanrum, trots att jag inte har någon status hos SAS…
     
  7. Chrille

    Chrille Medlem

    Ort:
    LLA
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma för mig. Men om man överhuvudtaget vill ha en konkret feedback för en specifik resa så måste frågan komma i direkt anslutning till resans genomförande. Har jag gjort x ytterligare resor innan frågan kommer så sjunker ju svarskvaliteten avsevärt.
     
    Agö gillar detta.
  8. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS borde göra som Singapore Airlines etc. Det borde ha en representant som informerar en innan boarding att man skall vara "utvärderare" för en specifik flight samt medlemsprogrammet. Man får ett färdig frankerat kuvert som man skickar in svaren på - mao så är svaren väldigt färska när man ger dem! Sen tycker jag även att man borde ha en fast utvärderingsgrupp av EuroBonus, låt oss säg 5 medlemmar av varje statusnivå som kan träffas en gång om året med SAS representater och talar om vad som är bra och dåligt ...

    Då får man en utvärdering som betyder något ...
     
    Last edited: 11 Januari 2015
    Christian R, Jensik, Brandten och 1 annan gillar detta.
  9. Mr.A

    Mr.A Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja lite lustigt efter 13 års resande kan tyckas...
     
  10. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar få utvärderingsmail 3-4 ggr / år. Är EBD och reser ca 95 legs/år. Som @Agö skriver, brukar mailen komma några veckor efter gjord resa. Inte alltid lätt att komma ihåg, den exakta resan då. SAS borde göra som @EBGGOT skriver. SAS nuvarande utvärderingsmail kan inte ge något bra resultat ,när man får de någon månad efter och har hunnit resa 5-10 gånger efter flygningen man ska utvärdera.
     
    Agö och EBGGOT gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×