Senaste nytt

Al Mourjan Business Lounge

J

Joakim Reinius

Guest
Är den loungen värt ett besök? Passerar i maj, dock ganska kort tid så funderar på om man ska ha högt tempo för att hinna dit och gå in, eller ta det lugnt och gå till transfern.
 

mika

Medlem
Några tycker att den är den bästa businessloungen som finns. Några (som jag) tycker att den är för stor med servicenivån som bara blir sämre varje gång man är där. Nu har dom tagit borta a la carte dining och har en värdelös buffet i restaurangen i stället. Standardchampange serveras, inte mer Krug. Att duscha om det är peak-tid är mission impossible.

Den är väldigt fullt när det är peak-tider (runt midnatt och runt klockan 6 på morgon). Men fast jag inte gillar den, tycker jag att den är värt att se minst en gång. Oftast måste man ändå förbi när man går till nästa gaten.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Några tycker att den är den bästa businessloungen som finns. Några (som jag) tycker att den är för stor med servicenivån som bara blir sämre varje gång man är där. Nu har dom tagit borta a la carte dining och har en värdelös buffet i restaurangen i stället. Standardchampange serveras, inte mer Krug. Att duscha om det är peak-tid är mission impossible.

Den är väldigt fullt när det är peak-tider (runt midnatt och runt klockan 6 på morgon). Men fast jag inte gillar den, tycker jag att den är värt att se minst en gång. Oftast måste man ändå förbi när man går till nästa gaten.

Stort tack. Ja jag flyger från Köpenhamn och byter i Doha till Kuala Lumpur så det var lite det jag hoppades på att det låg på vägen :)
 

JGG

Medlem
Det är en stor lounge som har gott om plats att vänta ut sitt nästa plan i. Tyvärr så håller jag med mika att det har försämrats på matsidan men samtidigt får man ju en massa mat på planen. Man kan ju alltid sippa på en drink i baren en trappa upp och titta på människorna. Min rekommendation vad det gäller att kunna få en dusch är att gå längst in i den tysta avdelningen och ställa sig i kö och be att få utnyttja någon av båsen i väntan på sin tur om det visar sig vara mycket folk som väntar. Jag har aldrig behövt vänta särskilt länge alla de gånger jag rest via Doha.
Kan informera att du ska ha en tjock plånbok om du tänkt handla i butikerna i själva flygplatsen.

Jag däremot undrar om det finns någon som har besökt andra betallounger på den flygplatsen?
 

JGG

Medlem
Jag måste säga att maten ombord Qatar har försämrats också. Sist jag flög hem från Indien fick jag skicka ut maten. Sedan hade jag provat att förbeställa mar från Doha till Sthlm och det visade sig att samma rätt fanns på ordinarie meny ombord. Och den var medioker.
Tacka vet jag tiden då den gamla terminalen för premium resenärer fanns. Då var servicen på planen på topp och det fanns mycket gott att äta och dricka i loungen. Men det kanske vänder om blockaden upphör och pengarna rinner in.
 

LarsCph

Medlem
Några tycker att den är den bästa businessloungen som finns. Några (som jag) tycker att den är för stor med servicenivån som bara blir sämre varje gång man är där. Nu har dom tagit borta a la carte dining och har en värdelös buffet i restaurangen i stället. Standardchampange serveras, inte mer Krug. Att duscha om det är peak-tid är mission impossible.

Den är väldigt fullt när det är peak-tider (runt midnatt och runt klockan 6 på morgon). Men fast jag inte gillar den, tycker jag att den är värt att se minst en gång. Oftast måste man ändå förbi när man går till nästa gaten.

Ja - niveauet er faldet i forhold til hvad det var for nogen år siden. Måske efter de åbnede Al Safwa First. Jeg er enig i at buffet'en ikke er særlig spændende. Det er lykkes mig at duscha selv med ret kort tid til næste fly og med lang kø. Jeg kan ikke vurdere om det er fordi fyren der styrer ventelisten blot har været flink ved mig, fordi jeg har guld status eller om det er noget tredie, men jeg har et par gange oplevet at de have fået prioritet og kommet til før andre som også stod på listen.

Syntes dog stadig det er en fin lounge :)
 

JGG

Medlem
Det saknad pengar nu att hålla uppe standarden på både lounge och servicen ombord tror jag. Personalen’s service fortsätter ju vara på hög nivå. I alla fall oftast.
 
Toppen