Senaste nytt

Akut hjälp- ändring av flygtid och avbokning

mha321

Medlem
Den riktigt stora vinsten är ju när man kan ringa toll free number helt gratis oberoende av var man är. Ytterligare en anledning till att det är värdelöst att man måste ringa till just Qatar och inte bara kan ringa till tex deras Usa nummer, som man kan med de flesta vettiga bolag.
 

Voyageur

Medlem
Tror dock Qatar är ett "skönt" undantag och det kostar 2,53 kr per minut även med Skype.
De ville att jag skulle ringa dit tidigare i sommar när jag hade problem med biljetterna :-/

Tack precis. 39us cent/minuten. Efter ett samtal och en timme i kön är vi redan uppe i siffror. Och det krävs tyvärr mer än ett samtal.

Jag bestämmer inte taxan för samtalen, kan bara följa dem. Men nu har jag kontaktat de och de har tydligt lovat återkomma. Besöker deras kontor på Suvarnabhumi om en timme när jag landat.
 

Voyageur

Medlem
Den riktigt stora vinsten är ju när man kan ringa toll free number helt gratis oberoende av var man är. Ytterligare en anledning till att det är värdelöst att man måste ringa till just Qatar och inte bara kan ringa till tex deras Usa nummer, som man kan med de flesta vettiga bolag.


Håller helt med! Toll free borde vara ett måste. För det andra borde ett lokalt kontor lösa situationen eftersom resan är från just där kontoret är beläget. Det borde enkelt gå att internt lösa per mail eller samtal.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Håller helt med! Toll free borde vara ett måste. För det andra borde ett lokalt kontor lösa situationen eftersom resan är från just där kontoret är beläget. Det borde enkelt gå att internt lösa per mail eller samtal.
Qatar har toll free USA nummer. Så det är inte det som ställer till det, utan det faktum att de inte låter någon annan än Qatar-kontoret fatta beslut.

Och det är ju inte första gången *den* policyn ställer till det för resande. Tyvärr är de flesta ME bolagen riktigt usla vad gäller den delen - men så länge det inte strular så märker man ju inte det...
 

Voyageur

Medlem
Skype out till Qatar verkar kosta 3.06kr/minut. Verkar inte heller ingå i World 60 min som man får med Office 365. Testade nu, 7 sek kostade 49 cent.

Jepp. My point stands.

Skype må vara fabulous men den har sina fallgropar.

Anyway, update; Qatar ringde förstås aldrig tillbaka unddr dagen. Riktiga a*holes till bolag. Står fortfarande utan biljetter på en retur som är bekräftad av de redan för över en vecka sen. Tyvärr får Bangkok kontoret ta skiten ikväll då jag tar de på vägen på flygplatsen ikväll när jag åker till japan. Ställer till en helvetes scen om de inte bemödar sig att knappa in numret till kontoret i doha och prata med de direkt.

Jag lägger inte en cent mer än de 400kr jag lagt på att ringa idioterna redan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Tack precis. 39us cent/minuten. Efter ett samtal och en timme i kön är vi redan uppe i siffror. Och det krävs tyvärr mer än ett samtal.

Skype out till Qatar verkar kosta 3.06kr/minut. Verkar inte heller ingå i World 60 min som man får med Office 365. Testade nu, 7 sek kostade 49 cent.

Uppenbarligen har de justerat priserna sedan sist jag använde skype för att ringa till Qatar (landet, inte flygbolaget). :( Då är det ju rätt värdelöst oavsett.

Tyvärr får Bangkok kontoret ta skiten ikväll då jag tar de på vägen på flygplatsen ikväll när jag åker till japan. Ställer till en helvetes scen om de inte bemödar sig att knappa in numret till kontoret i doha och prata med de direkt.
Du kan testa med det, men jag ger dig rätt höga odds på att de kan göra något tyvärr. :(
 

M@GNÜS

Medlem
Jag har lyckats lösa mina problem via Usa-numret 2 ggr nu. Via svenska numret hamnar man i Polen pch de verkar inte ha mandat att göra nåt alls. De lösningar jag fått igenom via Usa har Polen sagt är omöjliga båda gångerna...
Be att få prata med en supervisor om agenten du pratar med inte kan hjälpa.
 

Voyageur

Medlem
Tack all för tipsen!

Update om läget. Fortfarande inga biljetter. Även om de hela tiden lovar att lösa det. Tydligen lider bolaget av svår byråkrati där en specifik avdelning enbart kan lösa detta, varken supervisor eller agent. Flera samtal senare igen samt 200-300kr senare har de lovat att idag kl 16 qatar tid ringa och ordna. Jag ser det som sista chansen för de... Blrjar bli pinsamt hur ofta de lovat att ordna allting för att sedan inget händer.

Jag är också djupt besviken på Bangkok kontoret, initialt ovilliga att hjälpa till, mrn när man höjer rösten och börjar kräva så kan de visst plötsligt göra saker. Jag accepterar inte ursäkten att man bara arbetar som platsagent i Bangkok= du är anställd av bolaget och representerar de. Jag är din kund. Jag reser i business och är dessutom OW Emerald och jag accepterar inte eran icke existerande kundservice. Plötsligt fattar de visst galoppen och börjar ringa. Riktiga tröttmössor.

På måndag ska jag kontakta min reseförsäkring (swedbank mastercard) och se vad som gäller och om hjälp finns att få.
 

agehall

Medlem
Jag är också djupt besviken på Bangkok kontoret, initialt ovilliga att hjälpa till, mrn när man höjer rösten och börjar kräva så kan de visst plötsligt göra saker. Jag accepterar inte ursäkten att man bara arbetar som platsagent i Bangkok= du är anställd av bolaget och representerar de. Jag är din kund. Jag reser i business och är dessutom OW Emerald och jag accepterar inte eran icke existerande kundservice. Plötsligt fattar de visst galoppen och börjar ringa. Riktiga tröttmössor.

Jag är inte det minsta förvånad. Det är sådär det fungerar. Men, är du säker på att de ringde till Doha? De kan mycket väl ha ringt till sin polare för att du ska bli nöjd och gå därifrån...
 
Toppen