Voyageur
Medlem
Hej alla.
Nu sitter man i klaveret där man aldrig vill hamna. Sitter fast i Doha, då qatar airways ändrat morgondagens flygning till 24h tidigare utan att informera mig. Såg detta själv genom googles kalender ikväll 3h efter att flyget avgått.
Suttit över en timma med deras kundtjänst som gått från att velat kräva mig på 1000$ i straffavgift till att i det senaste beskedet vilja omboka mig till ett flyg om 6h till Phuket istället för Krabi. Samtidigt som de gått med på att kostnadsfritt boka om hemresan också.
Varför jag vill ha hjälp är för att jag känner på mig att det här ärendet är långt ifrån över än, då jag inte har några utställda biljetter 5h innan avresa. Personen som jag pratade med och som fixade det hela slutade sitt skift och nu måste jag ta ärendet med andra.... Och möts ifeligen av samma dumma frågor och en viss skepsis i deras ton.
Jag har kommit överens med den första jag pratade med om att ombokning utan avgift var klart. Han överensstämde med sin supervisor och det lät också som att han gjorde en bandning av vårt avtal då han väldigt formellt och tydligt gick igenom det vi överenskommit.
Frågan är vad har jag för val ifall de nu plötsligt motsätter sig något? Jag ska ringa de lokal tid 04.00 för att få biljetterna utställda.... För det går tydligen inte per automatik.
Om jag inte har de då, ska jag chansa och åka till flygplatsen ändå?
Till saken hör att biljetter, hotell och alla turer är bokade genom qatar airways. De hade mitt nummer till hotellet då killen från kundtjänst kunde ringa mig efter vårt samtal. Har jag bokat ett paket genom de tycker jag de åtminstone kan informera mig om att flygtiden är 24h tidigare, då det involverar både hotellnatt samt sightseeing som bokats.
Flyger i business och betalat med swedbank mastercard
Nu sitter man i klaveret där man aldrig vill hamna. Sitter fast i Doha, då qatar airways ändrat morgondagens flygning till 24h tidigare utan att informera mig. Såg detta själv genom googles kalender ikväll 3h efter att flyget avgått.
Suttit över en timma med deras kundtjänst som gått från att velat kräva mig på 1000$ i straffavgift till att i det senaste beskedet vilja omboka mig till ett flyg om 6h till Phuket istället för Krabi. Samtidigt som de gått med på att kostnadsfritt boka om hemresan också.
Varför jag vill ha hjälp är för att jag känner på mig att det här ärendet är långt ifrån över än, då jag inte har några utställda biljetter 5h innan avresa. Personen som jag pratade med och som fixade det hela slutade sitt skift och nu måste jag ta ärendet med andra.... Och möts ifeligen av samma dumma frågor och en viss skepsis i deras ton.
Jag har kommit överens med den första jag pratade med om att ombokning utan avgift var klart. Han överensstämde med sin supervisor och det lät också som att han gjorde en bandning av vårt avtal då han väldigt formellt och tydligt gick igenom det vi överenskommit.
Frågan är vad har jag för val ifall de nu plötsligt motsätter sig något? Jag ska ringa de lokal tid 04.00 för att få biljetterna utställda.... För det går tydligen inte per automatik.
Om jag inte har de då, ska jag chansa och åka till flygplatsen ändå?
Till saken hör att biljetter, hotell och alla turer är bokade genom qatar airways. De hade mitt nummer till hotellet då killen från kundtjänst kunde ringa mig efter vårt samtal. Har jag bokat ett paket genom de tycker jag de åtminstone kan informera mig om att flygtiden är 24h tidigare, då det involverar både hotellnatt samt sightseeing som bokats.
Flyger i business och betalat med swedbank mastercard