Senaste nytt

Akut hjälp- ändring av flygtid och avbokning

Voyageur

Medlem
Hej alla.

Nu sitter man i klaveret där man aldrig vill hamna. Sitter fast i Doha, då qatar airways ändrat morgondagens flygning till 24h tidigare utan att informera mig. Såg detta själv genom googles kalender ikväll 3h efter att flyget avgått.

Suttit över en timma med deras kundtjänst som gått från att velat kräva mig på 1000$ i straffavgift till att i det senaste beskedet vilja omboka mig till ett flyg om 6h till Phuket istället för Krabi. Samtidigt som de gått med på att kostnadsfritt boka om hemresan också.

Varför jag vill ha hjälp är för att jag känner på mig att det här ärendet är långt ifrån över än, då jag inte har några utställda biljetter 5h innan avresa. Personen som jag pratade med och som fixade det hela slutade sitt skift och nu måste jag ta ärendet med andra.... Och möts ifeligen av samma dumma frågor och en viss skepsis i deras ton.

Jag har kommit överens med den första jag pratade med om att ombokning utan avgift var klart. Han överensstämde med sin supervisor och det lät också som att han gjorde en bandning av vårt avtal då han väldigt formellt och tydligt gick igenom det vi överenskommit.

Frågan är vad har jag för val ifall de nu plötsligt motsätter sig något? Jag ska ringa de lokal tid 04.00 för att få biljetterna utställda.... För det går tydligen inte per automatik.

Om jag inte har de då, ska jag chansa och åka till flygplatsen ändå?

Till saken hör att biljetter, hotell och alla turer är bokade genom qatar airways. De hade mitt nummer till hotellet då killen från kundtjänst kunde ringa mig efter vårt samtal. Har jag bokat ett paket genom de tycker jag de åtminstone kan informera mig om att flygtiden är 24h tidigare, då det involverar både hotellnatt samt sightseeing som bokats.

Flyger i business och betalat med swedbank mastercard
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Ouch vilken mardröm.
Hur har det gått? Har tyvärr inga råd att komma med men hoppas det löser sig.
 

Voyageur

Medlem
Trötta hälsningar bak från en taxi i Phuket.....

Helt sinnesjuka 24h man upplevt. Vill aldrig uppleva detta igen eller önska någon!

Så här gick det; ringde QR vid 23 tiden. Pratade i över en timme med en trevlig kille, samir. Det hela började inte så trevligt.... "Ja du har missat ditt flyg,vill du köpa nya biljetter".? Efter att ha vädjat snällt och inte kommit någonstans fick det bli hårdhandskarna. Berättade väldigt tydligt att QR behagat sig att ändra flyget till dagen innan. Ingen info. De kunde ju ha ringt eller nåt, då de tydligen hade bunret till mitt hotell när de ringde 01 på morgonen om ärendet.

Han försökte få mig på ett flyg den 8e,varpå jag svarade att jag har ett visum i två dagar, ansökt och godkänt av QR. Jag har bokat hotell och allt genom er, och ni tror att jag delvis vill åka dagen innan och missa alla utflykter samt en hotell natt för att sedan tro att jag har et visum forever i ert land. Sorry ni har tabbat er och jag sitter fast i doha. Det får falla på er. Ni hade mitt nummer och kunde ringt.

Killen gick above and beyond och började fixa biljetter. Pratade med sin supervisor och fick godkänd nya biljetter utan avgift. Fanns bara inget till krabi. Ok Bangkok skulle funka. Bara jag kommer till thailand så. Sen dök Phuket plötsligt upp... Perfa! Dit jag ändå ska! Ända kruxet... Flyger avgår 06.00

Midnatt.... Han går av sitt skift men lovar att ärendet ska fixas snarast. Lovar att det är bara att ringa om en timme.
Ringer 01...pratar med en synnerligen osympatisk gubbe som börjar ifrågasätta istället.... "vaddå, ingen avgift"... Säger bara att jag tyvärr inte tar den diskussionen med dig då din chef redan godkänt det hela. Han kollar på ärendet.... Säger att det ligger hos rätt avdelning och att det ska fixas. Frågar vilken tid jag åker till flygplatsen, 04.00 säger jag. "okej ring då".

Somnar en timme lite panikslagen. Vaknar 03.50 och ringer. Samma visa igen... Varför... Hur..... Sägee att jag har inte tid att ta det med dig heller, allt är godkänt. Mitt flyg går om två timmar jag vill ha biljetterna nu tack. Han prtar med sin supervisor i 10 min. Kommer tillbaka... "hur snabbt kan du vara på flygplatsen?"

Nytt rekord... 25 min butt naked från sängen på Ritz carlton är jag i incheckningen på doha flygplats! Lite tjafs då jag inte fått utfärdat retur biljetter än men killen är förstående tack och love.

Bara att springa till flyget, gaten öppnar precis.

9h senare är jag nere i phuket äntligen... Nu fattas bara att få utfärdat returen också. Dock var den också redan lovad så allt borde vara ok.

Stort tack till Qatar airways som i slutändan verkligen ställde up och fixade skiten.
 

Mr Basic

Medlem
Skönt att du kom fram till Thailand, om än inte till Krabi, ha en bra semester. :)
Vad angav Qatar Airways för anledning till att flytta fram Krabi-flighten ett dygn?
 
Toppen