Senaste nytt

Airline-Empires (Flygbolag Simulation)

Dr. Miles

Expert
Last edited:

Palazzi

Medlem
Din rutt och val av flygplan påminnde mig om Iran Air flög i 2007 Tehran-Damascus-Caracas(dictator hoppoing m.a.o.) med Boeing B747SP som tillverkades år 1976.:eek: Jag kan inte tänka mig att rutten var speciellt lukrativ...
Det finns trip report av denna flyg på Airliners.net i fall någon är intresserad.

Ibland kan de bästa idéerna komma från de mest oväntade håll:D

Men för att vara helt ärlig hann jag inte ens sätta upp en flyglinje innan jag övergav spelet
 

Palazzi

Medlem
Din rutt och val av flygplan påminnde mig om Iran Air flög i 2007 Tehran-Damascus-Caracas(dictator hoppoing m.a.o.) med Boeing B747SP som tillverkades år 1976.:eek: Jag kan inte tänka mig att rutten var speciellt lukrativ...
Det finns trip report av denna flyg på Airliners.net i fall någon är intresserad.

För att ytterligare gå lite off-topic...: Northwest Airlines har fortfarande DC9-30 i flottan :) Deras äldsta är inregistrerad 1969:cool:
n621nw.jpeg

[video=youtube;9q6HZ-011mY]http://www.youtube.com/watch?v=9q6HZ-011mY[/video]
 

Palazzi

Medlem
Jäklar! De målades tydligen om några DC-9 i Delta-färger, men de pensionerade tydligen den sista i Juli 2011:( ^^

Slut på OT:D
 

agehall

Medlem
Inte nog med att det där jädra spelet tar en massa tid, jag valde att bara sova två timmar igårnatt för att istället hacka greasemonkey script för att förbättra interfacet. Å andra sidan kommer det att spara mig rätt mycket tid i framtiden när jag ska jobba upp mina bolag.
 

erc

Medlem
Inte nog med att det där jädra spelet tar en massa tid, jag valde att bara sova två timmar igårnatt för att istället hacka greasemonkey script för att förbättra interfacet. Å andra sidan kommer det att spara mig rätt mycket tid i framtiden när jag ska jobba upp mina bolag.

...och vill man sänka ÄNNU mer tid hanterar man två bolag... Det blev bra intressant när det tagit lite fart. Mina två är, såklart, de som heter ERC.
 
Nu har jag kommit upp i 1 mille profit om timmen, alltså DOP 333K. Får se om jag lyckas att lyfta upp lite deg till att starta någon allians. Det är inte lätt att driva ett flygbolag i ett land med 200 års aktiv krigshistoria.
 
Toppen