Detta är också en av mina största farhågor med Qatars A350. Att ha 36 platser känns som att det borde stor skillnad mot 787:ans 22 platser, och även om produkten är utomordentlig är det tråkigt om servicen får lida.På en resa till Singapore fick jag möjlighet att jämföra de två planen. Sammantaget är det två positiva upplevelser dock med vissa skillnader. 350 kabinen känns större och luftigare men pga storleken? blev service sämre och mindre personlig. Det tog längre tid för alla servicemoment och redan på rad 4 (av 9) var vissa varmrätter slut. Har ni andra liknande erfarenheter?
En liten fördel för 350:n var dock i liggande läge då det var marginellt mer plats att böja/röra knäna.
Jag reser gärna med båda igen. Närmast på tur står 4 segment med 787 ToR Kapstaden.
På en resa till Singapore fick jag möjlighet att jämföra de två planen. Sammantaget är det två positiva upplevelser dock med vissa skillnader. 350 kabinen känns större och luftigare men pga storleken? blev service sämre och mindre personlig. Det tog längre tid för alla servicemoment och redan på rad 4 (av 9) var vissa varmrätter slut. Har ni andra liknande erfarenheter?
En liten fördel för 350:n var dock i liggande läge då det var marginellt mer plats att böja/röra knäna.
Jag reser gärna med båda igen. Närmast på tur står 4 segment med 787 ToR Kapstaden.