Airbus A330 eller Boeing 777 med Turkish Airlines?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Habaneroboy, 11 Januari 2014.

  1. Habaneroboy

    Habaneroboy Ny medlem

    Vi funderar på att åka med Turkish till Bkk och vilka är för och nackdelarna med kärrorna?

    Enligt seatguru har jag för mig att 777: an hade mkt mera pitch men både 777 och 333 ska ha de nya sätena?

    Är det någon fördel/nackdel med vilken maskin man flyger med?
     
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att det är TK så vet du först när du har landat vilket flyg du åker med :)
     
    5 personer gillar detta.
  3. Habaneroboy

    Habaneroboy Ny medlem

    Jo det har jag erfarenhet av men om man får välja?
     
  4. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du får deras nya business spelar det ingen roll vilken kärra du hamnar på, skillnaden är bara 2-3-2 i 777 samt 2-2-2 i 333 men exakt samma säten.

    Men, som ju sades ovan, TK är specialister på att ändra flygplan, så man vet inte förrän det är dags att gå på vad man får typ. Vet inte hur BKK-rutten är, men jag har flugit med dem ofta till Shanghai och där har de aldrig bytt plan dock. Till Dubai har det dock varit mer rutin att de bytt varje gång.
     
    1 person likes this.
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    1) Lita inte på seatguru. De är ganska off numera.

    2) Fundera mer på bolag än flygplanstyp. Flygplanstyp kan visserligen vara intressant, men oftast då pga att man vill flyga 747, A380 eller liknande för att just ha flugit den typen.
     
  6. Habaneroboy

    Habaneroboy Ny medlem

    Ja seatguru visar stora skillnader i pitch mellan kärrorna ( 61/78 för Airbus 333/Boeing 777) så det känns ju märkligt om det skulle stämma?

    För oss är priset avgörande. Vi har hittat businessbiljetter t/r för 11 000. Vi åker utan någon status och vill såklart ha lie flats och så mkt lull lull som möjligt då det är en ren semesterresa. Det är ju den nya kabinen som gör att vi öht vill boka business.

    Är det någon av avgångarna som "prioriteras" från Ist? Det vill säga är det större chans att nattflyget har nya inredningen?

    Tack för alla svar!
     
  7. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan vara cargo efterfrågan som avgör också.
    Den större 777-300ER tar avsevärt mer cargo än A330-300.
     
  8. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Om det bara var seat pitch seatguru hade fel om så hade det inte varit några problem. Ofta är det dock mycket mer fel än så.

    Jag tycker ärligt talat det låter som du fokuserar på fel saker. Seat pitch i businessclass är inte en faktor när man väljer bolag. Alla de stora bolagen har fullt tillräcklig seat pitch. Fully flat eller inte kan diskuteras - jag sover bättre i SAS business än vad jag gör i Swiss tex och de flesta anser nog att Swiss hårdvara är väsentligt bättre än SAS.
     
    1 person likes this.
  9. Habaneroboy

    Habaneroboy Ny medlem

    Jag fokuserar mest på att få åka ett plan med en ny inredning till ett bra pris så får väl boka och se vilken kärra det blir. Så klart önskar man sig ju en med lie flat. Det var 10 år sedan jag åkte business så är novis ;)
     
  10. Tockstew

    Tockstew Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

    De 777-kärror som Turkish använder till Bangkok är wet-leased från Jet Airways. Jämför därför inte med Turkish egna 777.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×