Senaste nytt

Airberlin Topbonus 50 000 miles för €299 eller 70 000 miles för €389

kexxcream

Medlem
I avtalet så står det inget om 28 februari 2015 (http://www.airberlin.com/site/affiliate/landingpages/T_C_airberlin_City_Tour_Pass_EN.pdf) och då får man utgå att det som står i avtalet gäller.

Dock så står det på den tyska versionen följande:
Aktionszeitraum: Einlösen & reisen bis einschließlich 28. Februar 2015

När det gäller andra destinationer så framgår det som du säger att det är begränsat enligt:

"You can redeem these award miles for award flights on the European routes published at airberlin - Flights to Berlin and Dusseldorf | airberlin.com - airberlin.com"

Hade varit en bra deal annars om det gick att använda för andra destinationer än Europa.
 

NyfikenGrau

Medlem
Intressant dialog om detta längre ner på sidan du länkar till, han som presenterat nyheten verkar helt övertygad om att användningen av poängen är helt obegränsad och har slagit till direkt;


  • Sharon10 hours ago
    Maybe I interpreted it wrong, but in the original german version it is definitely stated that the miles must be flown by Feb. 28, 2015 and are only valid on AB routes within Europe. Have you bought this pass previously and used the package for other OneWorld flights?
    • Share ›

    • John O. Mod Sharon5 hours ago
      The NIKI miles that were also supposed to be used for their European routes could be freely used for any award flights and outside of the period mentioned on their sale. Have a look at the following purchase confirmation as well. There is nothing there nor in the T&C's linked above that these would expire in February.
 

charlesswe

Medlem
Europe - Africa verkar kosta 70.000 miles enligt Partner Award Chart tabellen. Är detta Enkel eller Tur-Retur?

3500kr för en Tur Retur till SydAfrika alt. Maldives med Etihad!? Ja tack!!
 

kexxcream

Medlem
Europe - Africa verkar kosta 70.000 miles enligt Partner Award Chart tabellen. Är detta Enkel eller Tur-Retur?

3500kr för en Tur Retur till SydAfrika alt. Maldives med Etihad!? Ja tack!!

Enkelbiljett.

Fortfarande oklart om man måste använda dem senast 28 februari 2015 och om de gäller utanför destinationerna som är angivna på hemsidan.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag kan mycket väl tänka mig att artikelförfattaren har rätt i att de kan användas fritt och obegränsat, men vågar inte riktigt chansa ändå. Hade det varit en roligare tid på året så hade det kanske varit kul även med "tröstpriset" att åka runt lite i Europa, men inomeuropeiska resor vintertid...nja.
 

kexxcream

Medlem
Liten uppdatering. Fortfarande oklart varför de har angett 28/2 2015 på själva sidan. Nu har de sagt i mailet svart på vitt att poängen gäller i 3 år och kan användas på alla Oneworld flygbolag.

ImageUploadedByTapatalk1415953236.640334.jpg
 

NyfikenGrau

Medlem
Jo, jag såg att vissa i tråden nedan hade frågat också och fått bekräftat, även om vissa skeptiker tror att AB kan börja krångla om det visar sig att för många gör "fel" bokningar, dvs med QR (som är in OneWorld men ju är stark konkurrent till ABs de facto ägare Etihad) :

Air Berlin City Tour Pass (70K = 389 EUR; 50K = 299 EUR)

Off-T: Trots att jag bott här så länge, upphör jag aldrig att förvånas över vissa personers kassa engelska...seriöst, har de google-översatt mailet du fick? :rolleyes:
 
Toppen