Airberlin kommer att placera reklam på flygstolsbordet

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 25 Augusti 2015.

1. Airberlin kommer att placera reklam på flygstolsbordet på deras Airbus A319, A320 och A321 från september 2015.
    Källa: airberlin press – New Media Catalogue 2016: Aircraft tray tables available to book as new on-board advertising space

Det är rätt vanligt numera på kinesiska flygbolagen men det börjar att likna LCC modell.

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Airberlin är väl ett LCC? I alla fall ett hybrid-bolag?

Har för mig att SAS körde ganska länge med det (som syntes när bordet var i uppfällt läge).

3. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Både Malmö Aviation och SJ kör med reklam på borden, som syns i uppfällt läge.
    Malmö kör dessutom ofta med reklam i matlådorna de delar ut. Jag tror även att möjligheten till reklam till viss del styr vad som serveras ombord hos Malmö.

4. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS gjorde det på 90 talet på sina inrikes maskiner MD82, jag är lite osäker om det var reklam för det egna varumärket eller om det även var externa varumärken.

5. FCT

FCT Guest

Inga problem med reklam. Varför skulle det vara LCC-modell?

Smuffe gillar detta.
  6. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inget problem med reklam i planet, vi har jo det rundt oss överalt annars. Om det kan sänka priset og låta flere får resa så er det tummen upp fra meg. Dock kan jo för mycket reklam verka mot sitt syfte, som Ryan som kränger skraplotter og fullständig bombar folk med flyers og leaflets....

Smuffe gillar detta.
  7. Air Berlin sitter i ett skruvstäd, är i princip beroende av Etihad ( som i nuläget är på väg att ta över 200 AB-piloter samt ABs tekniska underhållssida) och måste spara överallt. Kanske lite LCC-känsla med reklam på borden och synd med Etihad-beroendet, men allt är bättre än att Lufthansa får tillbaka sitt monopol i Tyskland.

8. Badger

Badger Medlem

Reklam på flygstolsbordet berör mig icke. :) Finns ju reklam överallt. Även handtagen på kundvagnen man drar runt med på ICA och på bygelliften när man åker skidor. Dessutom undrar jag hur effektivt det är. Har ju ofta bordet nedfällt och dator eller ipad på det eller mat. Då ser man ju inte reklamen.

9. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!