Senaste nytt

AirBaltic Business Class

deltamartin

Medlem
Hej igen och återigen tack för kommentarerna :)

Ser ut som att servicenivån kraftigt svängt neråt! :(

Har flugit med BT mellan HEL och RIX för kanske drygt 2 år sedan och på den ynka timmen blivit serverad drink före start, drink efter start, varm 4-rättersmåltid (eller snarare ljummen, men det är tanken som räknas ibland!) till det val av flera viner och slutligen en gick man igenom C-klass med en choklad- och godiskorg.

Det du fick mellan VAA och RIX verkar nästan lite patetiskt jämfört med den service och måltid jag fick på en kortare sträcka. Dessutom var flygplanet en Fokker 50. Typ 20 år gammal och anledningen till att måltiden var ljummen var att ugnen hade gått sönder på en tidigare flygning och att man beslutat att låta planet flyga ändå. Fick minst 10 ursäkter under flygningen och sedan en till när jag gick av flygplanet.

En servicenivå som SAS inte ens kan matcha på betydligt längre flygningar där även planets utrustning är mer lämpad för denna typ av servicenivå... Tråkigt men sant!

Låter väldigt imponerande för en så kort flygning! Joo servicen på Dashen på väg till RIX var väl inte jätteimponerande men den dög nog för mig så på morgonkvisten. På legget till LIN så var jag dock mycket nöjd!

Tack för trevlig rapport!

Har en Optiontown på C, RIX-CPH om två veckor (Dash-8). Återkopplar om den går igenom!

Lycka till! Hur mycket kostade den?
 

Agö

Medlem
75 EUR p.p. enkel. Tveksamt värde men biljetten låg på 45 EUR p.p. enkel (low eco) plus att det ju är roligt att testa!
 

Agö

Medlem
airBaltic levererade en riktigt, riktigt bra affärsklassupplevelse på kortdistans intra-EU ikväll. Roligt eftersom jag planerar en tripp till Georgien framåt våren för att hälsa på en polare. Ska försöka få till en reserapport. Tack för inspiration deltamartin!
 

deltamartin

Medlem
Kul att höra att du också känner dig nöjd med dem! Nästan så att jag blir sugen på att försöka med optiontown på min RIX-AMS flygning i November...
 

JonW

Medlem
Ser också fram mot detta.
Åkte ARN-RIX, RIX-BPO häromveckan, men eftersom båda benen var med Dash kunde jag inte motivera mig att ens betala OT-priset.
Så nu får jag väl se vad jag missade...
 
Toppen