Senaste nytt

Air Shuttle - ny buss mellan Stockholm och Arlanda

palmen

Moderator
Det finns ju ett billigare alternativ om man vill resa dit så billigt som möjligt, nämligen pendeltåget till Märsta och sedan buss 583 sista biten. Brukar ta ca en timme totalt från Stockholm C och kostar 50 SEK med SL reskassa.
Ja det alternativet brukar jag nyttja när jag har tid, dock tar det mig omkring 1h30min i och med att jag inte startar från Stockholm C.
 
Sökte bara på sl.se och där stod det att det tar 43 minuter till T5.
Nu vet jag inte var det är störst chans att fastna i trafiken, men senaste veckorna har tågen varit allt annat än i tid när jag åkt till och från jobbet.

Flygbussarna stannar utanför jobbet för mig, perfekt när man ska ta sig till Arlanda efter avslutad arbetsdag :)
Hur som helst är det bra med lite konkurrens ut till Arlanda.
d4d97e84fcd653c9d7e541752ee892fd.jpg

6a2ec36efdb3bf54d3c3cc9568639c93.jpg

 

palmen

Moderator
OK, 37 minuter till Arlanda C, sen har man en bra bit att gå visserligen tills man är på T5 i och med att man kommer upp i Sky City.
Om buss och tåg kör enligt tidtabell är det nog "dött lopp" i vad som går fortast om man ska till T5 och incheckningen där. Ska man till T2 lär det dock gå fortare med bussen skulle jag gissa på.
 

HCas

Medlem
Problemet med pendeltåget är att när det blir fel kan det bli rejäla förseningar. För mig är en stor anledning att välja bussen istället för pendeln att bussen inte löper tillnärmelsevis lika stor risk att bli stående på grund av ett obskyrt tekniskt fel som får mig att missa flyget. Dock brukade jag åka via Märsta och SL-bussen i fattigare dagar och kom faktiskt alltid i tid.
 

JonW

Medlem
Har sett att en ny busslinje mellan Stockholm och Arlanda rullar sedan några veckor tillbaka, Air Shuttle. Deras USP verkar vara att de hoppar över de jobbiga stoppen vid Frösunda etc och istället bränner av resan på 35 minuter, samt att de landar några kronor billigare i pris QUOTE[/
Detta var ju exakt Swebus´ USP är de gav sig in på marknaden. Och det blev ju inte så långlivat..
 

perhall

Medlem
Skulle till Arlanda häromdagen (i torsdags) och hade gott om tid så jag bestämde mig för bussen. var ca 10.54 på TC och kilade upp till Cityterminalen. Tänkte att om jag inte hinner med 11.00 hinner jag med 11.10. Utanför Cityterminaeln stod en Air Shuttle men framför den en representant för Flygbussarna som artigt men bestämt frågade om jag skulle till Arlanda. Så Flygbussarna verkar vara proaktiva. Tror inte Air Shuttle kommer överleva detta. 10 minuters turtäthet är dessutom otroligt bra eftersom man inte behöver planera sin resa i förväg... /Per
 
Glöm inte att Airshuttle slutar gå 19:40 från City och sedan 20:40 från Arlanda detta
glömmer man tala om när man säljer sina T/R biljetter på gatan och i bussen.
inga återköp överhuvudtaget enligt hemsidan.
 

Moco

Medlem

Sjukt. Jag vet inte vad det är som händer med Sverige. Men det torde rimligtvis råda nolltolerans mot inkastare, skrän och stök (likt taxiranken på Arlanda etc.). Värdar och annat trams fungerar inte, utan det behövs en uppstramning och utökning av polisiära resurser. Har alltid varit nöjd med Flygbussarna, men har sett en attiytydförändring mot det sämre hos deras personal den senaste tiden. Så förvånar mig inte om det är dem som härjar här. Trist att man inte sköta konkurrens på ett städat och snyggt sätt.
 
Toppen