Air Serbia Business Class Aten Belgrad

Diskussion i 'Reserapporter' startad av KNA, 25 Oktober 2014.

1. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg en annan tråd om att våga flyga med äldre plan , flög i somras med Air Serbia till Belgrad från Athen och det här var planet som svängde in vid gaten en stund innan boarding
    1022.jpg

YU-AOU en Boeing 737 som togs i trafik 1990 och är i trafik fortfarande 24 år gammal , ägs inte av Jat Airways längre utan av Aviolet

1028.jpg

1032.jpg

Ombord serverades det Champagne innan take off , den placerades på ett löstagbart brickbord som fästes under armstödet 1033.jpg

Menyn delades ut valde kycklingen och var nog rätt val för smakade hur bra som helst

1049.jpg
    1051.jpg

1061.jpg
    Efter take off serverades det mer Champagne och varma nötter !
    1060.jpg

1070.jpg

Med maten kom den vita duken , vinet saknas på bild för flygvädinnan kom in och bad om ursäkt , de hade problem med att få ur korken ur vinflaskan ;-) men senare kom det Serbiska vinet in
    1096.jpg
    Kort flygning med underbar crew , innan landning såg jag sjön med alla dessa husbåtar vid stranden och den lilla ön

Jonas C, Gus, Bryant och 5 andra gillar detta.
  2. Trevlig liten rapport! (av mitt favoritbolag)

Även jag har hamnat på Aviolets 737 (f.d. JAT --> Air Serbia). Inget fel på detta plan, men man får ju bättre hårdvara som resenär i en A319.

Om det är några flygplan som är trygga är det ju dessa beprövade modeller. Med tanke på service, reparationer mm så är det säkert ett rätt nytt flygplan sett till sina beståndsdelar - hinner ju byta en del saker på 24år.

Gus gillar detta.
  3. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack , flög vidare med A319 Novak Djokovic senare , men tyckte bättre om denna flight ;-)

4. Någon speciell anledning? :) Servicen bättre? Flygplansintresserad? Gillar inte stolen i A319? Annat?

Mat och service är alltid viktigast, men för mig är också stolen i A319 ett incitament för att flyga med recenserat bolag.

Ganska många code share på gång för Air Serbia, men numera ska det väldigt sällan ske flygningar med 737. Tror Aviolet kommer få full nyttjanderätt för vintercharter :)

5. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade inte alls koll på vilket plan som skulle flyga till Belgrad , slumpade sig även att Air Serbia fyller 1 år som bolag just i dagarna

EX-YU Aviation News: Air Serbia prepares for anniversary

Hade inte väntat mig så mycket på den korta flygningen och bättre pitch , även om stolen i A319 var bättre ;-)

1126.jpg 1138.jpg

Intressant att de numera flyger Belgrad-Abu Dhabi med A319

De har även en kort kampanj som slutar i dag

Air Serbia announces "Two for one" promotional fares to celebrate its first anniversary

Last edited: 27 Oktober 2014
    Gus och Palazzi gillar detta.
  6. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jonas Larsson, Jonas C, Gus och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!