Air One startar Köpenhamn-Venedig sommaren 2013

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Jacob, 9 December 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Under sommaren 2013 öppnar det italienska flygbolaget Air One en ny linje mellan Köpenhamn och Venedig. Första avgången går 27 juni och kommer trafikeras med tre avgångar per vecka, på torsdagar, lördagar och söndagar. Flygplanstypen blir en Airbus A320. Även SAS och Norwegian flyger mellan Köpenhamn och Venedig och det blir alltså tre flygbolag som kommer slåss om passagerarna till Venedig under semestersäsongen.

Tidtabellen ser ut som följande.

Köpenhamn-Venedig

AP 767 CPH 14:00 VCE 16:10 320 0 ---4-67 02:10

Venedig-Köpenhamn

AP 766 VCE 10:55 CPH 13:05 320 0 ---4-67 02:10

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ska ju vara riktigt billigt, någon prisuppgifter ännu? Lite för tidig avgång på söndagen för en långweekend.

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög med Air One mellan Warsawa och Venedig. De är som resten av LCC bolagen... Jag kommer att hålla mig ifrån Air One. Flygvärdinnorna visade sig så lite som möjligt. Jag bytte stol, från fönster med två bredvid mig till en tom trea (nödutgång). Då visade sig en flygvärdinna och förklarade på ett otrevligt sätt att om jag skulle sitta där så var jag tvungen att betala 15EUR. Jag flyttade tillbaka till min ordinarie stol.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!