Senaste nytt

Air India planerar att lansera flyg till Skandinavien under 2017

Tostarp

Medlem
...även om jag gjort det tidigare både som både turist och i arbetet.

Jag håller med dig, det är precis den referensramen som rådde tidigare. Dock är det mycket bättre numera. Indien är ju trots allt Världens största demokrati i motsats till Kina som är Världens största diktatur...
 

Alf

Medlem
Jag håller med dig, det är precis den referensramen som rådde tidigare. Dock är det mycket bättre numera. Indien är ju trots allt Världens största demokrati i motsats till Kina som är Världens största diktatur...

Det är just det att landet är en demokrati som gör saken ännu värre. Tyvärr är förtrycket mot kvinnor och våldet lika illa idag som det var för 50 år sedan. Skillnaden är att nu händer det att våldsverkana kan bli fällda i domstol om brottet uppdagas internationellt eller någon tar upp det på sociala medier. Korruptionen är ju enorm i landet och allt som då följer i dess spår.
 

Flying Finn

Medlem
En del av er yrar mycket negativt om Indien och där med även AI (Air India), men typ alla flygnördar gillar Etihad, Qatar Airways och Emirates - flygbolag från länder med mycket färre friheter än vad du har i dagens Indien och ett mycket större religiöst samhällstryck. Det är ju opropotionellt att kritisera endast Indien i så fall - för att nu inte tala om att blanda in AI i saken. Lika bra kunde ni kräva att t.ex. JU eller IR inte får flyga till ARN, i fall vi börjar med att plocka bolag på basis av etik (och i så fall vems etik?).

Ser fram emot att ha AI på den fennoskandinaviska marknaden, fast för mig är mera *A inte en personlig fördel.
 

Flying Finn

Medlem
@JohanA Jag tar i beaktan det faktumet att en förbindelse med AI på t.ex. ARN-BOM är även av viss potientiell betydelse inom *A på den lilla finska *A-marknaden, i form av SK till HEL - kanske även som codeshare AIxxxx? Där med skrev jag på flit fennoskandinaviska. Just nu finns det endast smarta *A-förbindelser med SK från Finland till Asien. En eventuell rutt med AI expanderar alternativen.
 

JohanA

Medlem
@JohanA Jag tar i beaktan det faktumet att en förbindelse med AI på t.ex. ARN-BOM är även av viss potientiell betydelse inom *A på den lilla finska *A-marknaden, i form av SK till HEL - kanske även som codeshare AIxxxx? Där med skrev jag på flit fennoskandinaviska. Just nu finns det endast smarta *A-förbindelser med SK från Finland till Asien. En eventuell rutt med AI expanderar alternativen.
På så vis, då kan man som nämnts tidigare i tråden se det som att Skandinavien får ett ytterligare alternativ till Sydostasien.
 

Homer

Medlem
En del av er yrar mycket negativt om Indien och där med även AI (Air India), men typ alla flygnördar gillar Etihad, Qatar Airways och Emirates - flygbolag från länder med mycket färre friheter än vad du har i dagens Indien och ett mycket större religiöst samhällstryck. Det är ju opropotionellt att kritisera endast Indien i så fall - för att nu inte tala om att blanda in AI i saken. Lika bra kunde ni kräva att t.ex. JU eller IR inte får flyga till ARN, i fall vi börjar med att plocka bolag på basis av etik (och i så fall vems etik?).

Ser fram emot att ha AI på den fennoskandinaviska marknaden, fast för mig är mera *A inte en personlig fördel.


Vem har sagt något om bojkott annat än för att det är ett skitbolag?

Om du läser vad jag skrivit tidigare om Indien så sa jag att bergsstaterna var värda ett besök, men undvik Air India så långt det går.

Jag har flugit med dem 4ggr: sunkigt, dålig service ombord och "servicen" på deras biljettkontor ska vi inte ens tala om.

Den här recensionen överraskar inte direkt.
1:a klass med fläckiga nedsuttna säten, smutsiga mattor ochFjärrkontroll lagad med målartape

Review: Air India First Class 777 London To Delhi - One Mile at a Time
 
Last edited:
Toppen