Senaste nytt

Air India Business, vad kan jag vänta mig?

varva77

Medlem
Har bokat en awardresa till Colombo, fanns endast Air India via Frankfurt och Delhi... hur pass risig är deras C egentligen? Det man hört är inte direkt övertygande...
 

Flightdoc

Medlem
FRA-DEL är 787 (Dreamliner) med kabininredning som SAS gamla fast "full flat". Champagne före push back men man får be om det (annars blir det bara fruktjuice/vatten). Mat helt OK men lite begränsat urval. Begränsat urval vin. Service vänlig men lite "tafflig". Pyjamas. 200% Eurobonus.
Har faktiskt upplevt betydligt sämre service en gång på Lufthansa DEL-FRA. Sammanfattningsvis kan du nog vara vid gott mod.
DEL-CMB brukar det vara SAS Plus stuk men säten enligt United business.
 

Voyageur

Medlem
Bumpar snabbt upp en gammal tråd med en enkel fråga. Värt att uppgradera en 4-5h sträcka med Air India till business i en Dreamliner för USD220?
Står självklart ut med tiden i ekonomi, men för priset kan det vara värt det extra?
 

SimonXYZ

Medlem
Jag har flugit AI 787 Business LHR-DEL ToR och jag är nöjd. Sätet var bra, men man har så klart en granne - vilket inte nödvändigtvis är ett problem då jag finner indier pratglada och trevliga. Jag sov jättebra LHR-DEL som flygs på natten. Bättre än jag har gjort i SAS Business, där jag tycker att det är trångt för fötterna. På hemresan jobbade jag hela tiden, och stolen funkade bra för det. Mat o dryck var så där - speciellt vinet som var indiskt och knappt drickbart i mitt tycke. Jag tog en öl i stället, så det var inga problem.

En uppgradering för USD220 låter helt ok. Jag bokade för övrigt in mig och min fru på ICN-HKG med AI i Business för ett par dagar sedan.
 

Voyageur

Medlem
Jag har flugit AI 787 Business LHR-DEL ToR och jag är nöjd. Sätet var bra, men man har så klart en granne - vilket inte nödvändigtvis är ett problem då jag finner indier pratglada och trevliga. Jag sov jättebra LHR-DEL som flygs på natten. Bättre än jag har gjort i SAS Business, där jag tycker att det är trångt för fötterna. På hemresan jobbade jag hela tiden, och stolen funkade bra för det. Mat o dryck var så där - speciellt vinet som var indiskt och knappt drickbart i mitt tycke. Jag tog en öl i stället, så det var inga problem.

En uppgradering för USD220 låter helt ok. Jag bokade för övrigt in mig och min fru på ICN-HKG med AI i Business för ett par dagar sedan.

Nu gick det som det gick. Priset ökade då de ville ha 18% extra applicable tax. Sen så fanns det visst inga säten lediga på flighten i alla fall så inte mycket att göra

ARN-DEL för 4800sek är lite väl mastigt för 7h bara. Så eco all the way!
 

Brandten

Medlem
Bumpar snabbt upp en gammal tråd med en enkel fråga. Värt att uppgradera en 4-5h sträcka med Air India till business i en Dreamliner för USD220?
Står självklart ut med tiden i ekonomi, men för priset kan det vara värt det extra?
Beror på när, vart och varför du reser. Dagflyg, nej oavsett. Natt/kvällsflyg eller om man ska jobba direkt när man landar, ja.
 
Toppen