Svar ja. Man flyger tisdag, torsdag och lördag från Köpenhamn med avgång 20.40. Enda veckodag som saknar avgång från Skandinavien är alltså måndag.Hoppas nu att AI är tillräckligt intelligenta för att lägga flighterna på olika dagar. Detta för att då få 6 dagliga avgångar i veckan från Skandinavien.
Så bra.Svar ja. Man flyger tisdag, torsdag och lördag från Köpenhamn med avgång 20.40. Enda veckodag som saknar avgång från Skandinavien är alltså måndag.
Air India åbner direkte rute mellem Delhi og København
Finns det en klar definition av den här statistiken? Jag läser det som destinationer som saknar direkt förbindelse från CPH och antalet passagerare som reste (på annat sätt än direkt) mellan CPH och destinationen 2015?Hittar inga unserved routes-siffror för 2016 men här är 2015 för CPH.
Korrekt givetvis men likväl en indikation på att det finns en viss efterfrågan. Det är ju ren införsäljning det handlar om från flygplatsens sida.Finns det en klar definition av den här statistiken? Jag läser det som destinationer som saknar direkt förbindelse från CPH och antalet passagerare som reste (på annat sätt än direkt) mellan CPH och destinationen 2015?
Den som öppnar en ny linje kan ju knappast räkna med att ta 100% av passagerarna.
Rätt kul att kolla på statistik för 2014 för t.ex. HKG och jämföra med 2015 (även om SK bara hann köra ett kvartal 2015). Blir kul att se siffrorna för 2016.Absolut - det var bara en undran hur man skulle läsa statistiken. (CPH kan ju ha gjort vissa antagande i statistiken som gynnar deras egen sak, även om det är en IATA siffra i botten)
En del av rutterna är ju redan väldigt väl tillgodosedda med 1-stop förbindelser och SK valde ju som bekant att serva HKG via ARN