Senaste nytt

Air India öppnar Köpenhamn-Delhi i maj 2017

Agö

Medlem
Det verkar som att Air Inda kör 2-2-2-konfig i affärsklass på B787. Det borde de vara ganska ensamma om. Finns det några andra som kör 2-2-2 på 787, på plan anpassade för långdistans?
Hur är generellt status på hårdvaran hos Air India?
British Airways har väl en faslig massa säten i Dreamlinern? Norwegian kör 2-3-2.
 

staff

Medlem
Får hoppas Finnair svarar med bra priser till Delhi från Stockholm. Ogillar starkt att ta omvägen via CPH till Asien.
Fast CPH maste val anda vara det overlagset basta alternativet distansmassigt om man bortser fran Helsinki/direktflyg (forutsatt att du inte uteslutande flyger Finnair till Asien)? Att flyga via Frankfurt, Istanbul, Dubai, Doha eller annat alternativ ar ju annu mer omvag an via CPH.

Det verkar som att Air Inda kör 2-2-2-konfig i affärsklass på B787. Det borde de vara ganska ensamma om. Finns det några andra som kör 2-2-2 på 787, på plan anpassade för långdistans?
Hur är generellt status på hårdvaran hos Air India?
Vill minnas att ett antal kinesiska flygbolag har samma config (och sate) pa sina 787or, samt aven ett antal Latinamerikanska bolag (e.g. Avianca).
 

Canadien

Medlem
Fast CPH maste val anda vara det overlagset basta alternativet distansmassigt om man bortser fran Helsinki/direktflyg (forutsatt att du inte uteslutande flyger Finnair till Asien)? Att flyga via Frankfurt, Istanbul, Dubai, Doha eller annat alternativ ar ju annu mer omvag an via CPH.


Vill minnas att ett antal kinesiska flygbolag har samma config (och sate) pa sina 787or, samt aven ett antal Latinamerikanska bolag (e.g. Avianca).
Förstår inte hur du menar? Bortse från Helsinki när jag skrev Finnair? Jag vill ta mig Arlanda-Dehli och önskar att Finnair gör den resan billigare när Air India öppnar från Köpenhamn.
Till Indien åker jag i princip alltid Finnair ja eftersom det inte finns lika bra flygtider med Star Alliance. Till övriga Asiendestinationer undviker jag också Köpenhamn så gott det går.
 

staff

Medlem
Förstår inte hur du menar? Bortse från Helsinki när jag skrev Finnair? Jag vill ta mig Arlanda-Dehli och önskar att Finnair gör den resan billigare när Air India öppnar från Köpenhamn.
Till Indien åker jag i princip alltid Finnair ja eftersom det inte finns lika bra flygtider med Star Alliance. Till övriga Asiendestinationer undviker jag också Köpenhamn så gott det går.
Sorry, missförstod kanske!

Menade bara att förutom Helsinki så måste väl CPH (eller Oslo) vara det bästa alternativet till Asien från Stockholm om främsta målet är att undvika omvägar (vilket du nämnde som "pain point" i ditt inlägg). Air India's flight via Köpenhamn är ju kortare sträcka än via övriga hubbar i Europa/Mellanöstern så förutom Finnair borde det väl vara ett rimligt alternativ man vill flyga kortaste vägen från Stockholm.
 

Canadien

Medlem
Sorry, missförstod kanske!

Menade bara att förutom Helsinki så måste väl CPH (eller Oslo) vara det bästa alternativet till Asien från Stockholm om främsta målet är att undvika omvägar (vilket du nämnde som "pain point" i ditt inlägg). Air India's flight via Köpenhamn är ju kortare sträcka än via övriga hubbar i Europa/Mellanöstern så förutom Finnair borde det väl vara ett rimligt alternativ man vill flyga kortaste vägen från Stockholm.
Ok, Aeroflot via Moskva är också bättre, samt LOT via Warzawa och UIA via Kiev.
 

Svante

Medlem
Det verkar som att Air Inda kör 2-2-2-konfig i affärsklass på B787. Det borde de vara ganska ensamma om. Finns det några andra som kör 2-2-2 på 787, på plan anpassade för långdistans?
Hur är generellt status på hårdvaran hos Air India?

Även ET och LOT kör på 2-2-2, finns säkert fler
 

Ricci

Medlem
Är skeptisk med flighter från Skandinavien/Delhi håller då de flesta företag finns i andra städer i Indien dvs du kommer behöva göra ett inrikesbyte i Indien, Mellanöstern eller i Europa. För min egen del byter jag hellre i Europa..:rolleyes:
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: pep
Det är väl kul, även om jag hellre hade sett att SAS satsat på detta.

När det gäller destinationen så passar dock Delhi mig väldigt bra. Men även Mumbai hade passat ganska bra för mig.
 
Toppen