Senaste nytt

Air France till Bangkok - vilken terminal och lounge på Paris CDG?

simulacra

Medlem
Jag måste säga att jag blev lite orolig när jag läst alla recensionerna om AF PE, de felsta sa att stolen var hård och att lutningen är dålig eftersom det mest är sitsen som rör sig framåt och benstödet sitter för högt upp så att det blir obekvämt för benen.

Men det blir nog bra, om inte annat så kasnke man får chansen till en opup :)
 

Sinatra

Medlem
Anledningen till att det ibland står 2F på long-haul flighter med AF är att de av någon anledning (kanske platsbrist) checkar in vissa 2E-flighter i 2F och sen får de som bara flyger från Paris också gå från 2F till 2E som andra transfererande resenärer. Jag tror dock att lounge på long-haul kostar men att det inom EU är gratis.
 

simulacra

Medlem
Hmm, det återstår att se, men att sitta i vänthallen i 4 timmar lockar mig inte så om jag måste betala mig in i loungen i 2E så får det bli så. Trist däremot är att flighten jag flyger på enbart har 14 business-säten så chansen att bli uppgraderad känns ganska avlägsen.
 
Last edited:
Du får väl kolla på bokningsläget på expertflyer...
Jag har både fått opup och erbjudande om uppgradering på 777 planen så inget är omöjligt!
 

simulacra

Medlem
Så, sitter nu i loungen på CDG, 35 euro ville de ha för access för oss i PE, ngn uppgradering har jag inte frågat efter eller blivit omfrågad om. Flighten går tekniskt sett från terminal 2E men gaten ligger i en satellitterminal tillsammans med loungen.

Loungen är väl ok, det var ganska stimmigt när jag först kom in men det lugnade snabbt ner sig och nu är det trivsamt om än lite sterilt.
 
Toppen