Air France startar ny flyglinje Paris CDG-Abuja

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Jacob, 24 Mars 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Den 4 juni startar Air France en ny flyglinje från Paris CDG till Abuja. Abuja ligger i Nigeria och är sedan 1991 landets huvudstad (medan Lagos är landets största stad). Linjen kommer att trafikeras dagligen med en Airbus A330-200 med tre klasser ombord (Business class, Premium voyageur och Voyageur/Economy).

Enligt uppgift kommer Air France nyaste business class produkt användas på linjen.

Så här ser tidtabellen ut:

Paris CDG-Abuja

AF 514 CDG 10:40 ABV 15:35 332 0 1234567 05:55

Abuja-Paris CDG

AF 513 ABV 23:15 CDG 06:10 +1 332 0 1234567 05:55

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen first alltså? Det var lite udda. Det är ju inte helt sällan det faktiskt sitter folk i F till/från LOS iaf.

Jag måste dock ställa mig lite frågande till underlaget. Hur många vill egentligen åka till ABV? Det är väl LOS och PHC som är de stora destinationerna.

3. Air France/KLM

Air France/KLM Företagsrepresentant

Vill och vill åka till ABV? Vi gissa att de flesta med destination ABV är där i tjänsten, mer eller mindre frivilligt..:confused:
    Men nya destinationer öppnar inte upp utan ett mycket digert underlag, vilket gör att jag utgår från att det finns de som vill (måste?) åka..
    Hälsningar Karin

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!