Senaste nytt

Air France - säkerheten?

lnixon

Medlem
Statistik kan visa vad som helst ;) Kolla reportaget, det visar på en ganska skrämmande inställning till sin yrkesroll som pilot hos vissa inom AF (inställning som tydligen lett till en hel del incidenter som kunde ha slutat betydligt värre, enligt den statistik de undersökt har AF betydligt fler sådana incidenter än t ex BA och LH).

Men det händer ju bevisligen en försumbar mängd allvarliga incidenter med Air France, så i *verkligheten* kan det inte vara särskilt illa.
 

yopeyo

Medlem
Att flyga är väl det säkraste sättet att transportera sig med stor marginal :cool: Och AF är nog inte sämre än någon i klassen på att flyga oss säkert till destinationen. Men därmed inte sagt att de saknar förbättringspotential.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag har fått intrycket att det finns en hel del nonchalans bland AFs piloter och även brister i deras kompetens ibland. Detta är inget problem för 99.999% av alla flighter eftersom det finns hjälpsystem som flyger till största delen. Det blir dock ett problem i vissa fall, som Rio-flighten. Man ska väl inte överdriva denna fara - det är troligen farligare att åka till/från flygplatsen än att sätta sig på en AF-flight.
 

xz0781

Medlem
LH har iaf haft 1 dödskrasch på 10 år (vad jag kan se)
AF har haft 149 incidenter genom tiderna.​

Nu är inte jag professor i statistik men vi kan väl jämföra äpplen med åpplen (krasch/incident, 10 år/genom tiderna)
 

Timotey

Medlem
Vad menas med incidenter? LH lär ju haft några "incidenter" dom också de senaste tio åren.

AF har nog lite sämre statistik pga av AF4590 och AF447, tror mer att det är tillfälligheter än arroganta piloter.

Flyger AF och känner mig trygg iaf
 
Min personliga inställning är att AFs piloter har en större nonchalans till vissa rutiner än t.ex LH har med det sagt inte att de är ett dåligt bolag att åka med men de kanske inte är top 5
 
Toppen