Senaste nytt

Air France nya Business & First Class

johan_fbg

Medlem
Uppdatering 03/02/2015 baserat på uppdaterat dokument från Air France. Observera att vissa varianter av flygplanen kommer få en så kallad "quick change" med följande konfiguration:

Boeing 777-200 : 16J, 24W och 276Y
Boeing 777-300 : 4P, 38J, 28W och 252Y

AFFAIRES:

CDG-JFK | AF008/AF009 | 20JUN 2014
CDG-JFK | AF012/AF017 | 1JUN 2015
CDG-LAX | AF072/AF069 | 6JUL2015
CDG-IAD | AF026/AF027 | 6JUL 2015
CDG-YVR | AF374/AF379 | 20JUN 2015
CDG-YYZ | AF356/AF351 | 4MAY 2015

CDG-GRU | AF456/AF459 | 12JAN 2015
CDG-PTY | AF474/AF475 | 14SEP 2015

CDG-PVG | AF112/AF117 | 10NOV 2014
CDG-CAN | AF102/AF107 | 29MAR 2015
CDG-WUH | AF132/AF139 | 15JUN 2015
CDG-SIN | AF256/AF257 | 9JUN 2015
CDG-HND | AF274/AF293 | 26OCT 2014 (fram till 14APR 2015)
CDG-HND | AF272/AF279 | 30DEC 2014

CDG-DLA-SSG | AF958/AF953 | 7APR 2015
CDG-NSI | AF900/AF901 | 14MAY 2015 (fram till 3AUG 2015)
CDG-BGF-NSI | AF775/AF775 | 1SEP 2015

LA PREMIERE:

CDG-JFK | AF008/AF009 | 29MAR 2015
CDG-JFK | AF010/AF011 | 27JAN 2015

CDG-PEK | AF382/AF381 | 12OCT 2015
CDG-HND | AF274/AF293 | 14APR 2015

CDG-SIN-JKT | AF254/AF253 | 29SEP 2014

CDG-LBV | AF976/AF977 | 14SEPT 2015
CDG-NSI | AF900/AF901 | 3AUG 2015

CDG-BEY | AF566/AF565 | 14SEPT 2015
CDG-DXB | AF3884/AF3881 | 23FEB 2015
 

johan_fbg

Medlem
Någon som flugit AF010/011 med deras 777-200 med både P och J? När jag bokade min AF011-flight var det enligt seat map en 777-300 med nya konfigurationen 1-2-1. Min flight har uppdaterats och flygs nu av en 777-200 istället och konfigurationen visar 2-3-2. Antingen visar seat map fel eller så flyger AF för tillfället med gamla stolar på AF010/011. Gäller alltså inte bara min flight utan de flesta flygningar idag och framåt.
 

LarsCph

Medlem
Fin sammanställning. Men ska det verkligen dröja till 2019 till Singapore?

Jeg har præcist bestilt flyrejsen til sommerferien 2016 : København-Paris-Singapore-Bali og retur. Rejse i juli 2016. Billetterne er købt hos Air France som flyver turen til og fra Singapore. Fra Singapore til Bali er det Singapore Airlines.

Seatmap på turen Paris-Singapore antyder vel at det er den nye kabine (1-2-1 hvor den gamle var 2-3-2) - flyet er en 777-300ER. Det må alligevel give noget mere "luft" i kabinen.


Seating_777_AF.jpg
 

Porsan

Medlem
Har flugit AF ARN-CDG-SIN t/r 3 ggr senaste halvåret, även en resa i december 2014, samtliga gånger varit den nya typen av C och F säten.
 

Porsan

Medlem
Det lyder rigtig godt. Er det godt? Hvad er det mest negative at sige om C kabinen og servicen i den?
Tycker det är överlag väldigt bra, reser man flera blir det dock en aning avskärmat mellan passagerarna. Komforten är riktigt bra, samma gäller mat och dryck, AFs nya IFE har stort utbud, bra menyer och skarp bild.
 

LarsCph

Medlem
Tycker det är överlag väldigt bra, reser man flera blir det dock en aning avskärmat mellan passagerarna. Komforten är riktigt bra, samma gäller mat och dryck, AFs nya IFE har stort utbud, bra menyer och skarp bild.

Tak for svar :) Vi glæder os meget og tænker at det er en del bedre rejsemæssigt, ikke mindst i forhold til søvn, med 1,5+12+2 timers til Bali end 6+9 timer som hos Qatar Airways.

Endnu et spørgsmål: Serverer de mad på faste tidspunkter eller er der mulighed for at spise når man har lyst?

Det benyttede vi os af i sommers, det med selv at vælge tidspunktet, på Qatar Airways hvor det virkede ret fint at lade vores datter på 3,5 spise først og så selv få vores mad lidt senere når hun var ved at være færdig og kunne se film. Specielt fordi det er som du nævner at man er ret afskærmet når man rejser flere og så er det lidt bøvlet at spise sammen som familie med et mindre barn hvor barnet skal have lidt hjælp med at skære ting ud osv.
 

Porsan

Medlem
Tak for svar :) Vi glæder os meget og tænker at det er en del bedre rejsemæssigt, ikke mindst i forhold til søvn, med 1,5+12+2 timers til Bali end 6+9 timer som hos Qatar Airways.

Endnu et spørgsmål: Serverer de mad på faste tidspunkter eller er der mulighed for at spise når man har lyst?

Det benyttede vi os af i sommers, det med selv at vælge tidspunktet, på Qatar Airways hvor det virkede ret fint at lade vores datter på 3,5 spise først og så selv få vores mad lidt senere når hun var ved at være færdig og kunne se film. Specielt fordi det er som du nævner at man er ret afskærmet når man rejser flere og så er det lidt bøvlet at spise sammen som familie med et mindre barn hvor barnet skal have lidt hjælp med at skære ting ud osv.
Air France serverar normalt under fasta tider beror lite på tiden på dygnet men oftast direkt efter avgång, har dock själv flugit med litet barn i C, och då bad vi att få maten sist i C vilket var okej. Sätena i mitten har en skärm man kan ta bort och då blir det rätt okej, sätena är dock vinklade ifrån varandra så det blir svårt att hjälpa en liten.
 
Toppen