"Air France listens to its customers"

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Homer, 11 Maj 2012.

1. Homer

Homer Medlem

Antar att ingen härifrån var där för då hade denne säkert berättat det för länge sedan. :)

Verkar förvånansvärt intressant jämfört med när andra flygbolag ordnat liknande tillställningar
    och man knappt får se något av intresse, det bara är underhuggare närvarande
    och framför allt inga mästerkockar och provsmakning. :)

Video: Air France listens to its customers : Air France - Corporate

Det här är menyn de provade
    http://www.eichler.fr/flyertalk/AF/guymartin.pdf

Jag läste några kommentar av de som var med och det finns tydligen vissa tecken på
    att det snart kan komma förändringar på sånt som bränsletillägg, i alla fall inom Europa.
    Det finns f.ö. en ny site Flying Blue News

5 personer gillar detta.
  2. riktigt kul grej!. Tycker alla bolag borde göra liknande grejer.
    Vet British Airways har detta ett par gånger om året, lite osäker på exakt va det gör dådå.

3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, skulle gärna vara med på ett liknande British Airways event. Homer nämner ju även bränsletilläggen och det är väl allmänt känt att jag hör till British Airways-sekten, här på forumet. Men är det något jag retar mig på hos British Airways så är det deras perversa bränsletillägg. Jag har ju plockat ut en F+C till Asien för American Airlines-miles med Cathay Pacific och cashade upp med runt 6-700 kr vill jag minnas. Med British Airways hade man nästan fått lägga på en 0:a. Snälla British Airways, ta bort den sista nollan så kommer jag att gå från att vara British Airways-fan, till British Airways-evangelist (fritt citat av AHO ang Concorde:))

4. Homer

Homer Medlem

Det är knappast någon tillfällighet att AF/KL, British Airways och Lufthansa har ungefär samma avgifter på long-haul, eller att Delta tar ut avgifter från Europa till USA men inte tvärtom...

Samtidigt är det knappast någon tillfällighet att platstillgången på SAS är närmast obefintlig till vissa destinatier/klasser, de är helt enkelt inte intresserade av att sälja de produkterna (long-haul C) till de priserna, men slänger ändå ut lite platser då och då för att det inte ska se alltför illa ut.

Inom Europa däremot är konkurrensen så tuff att det krävs nya idéer, SAS gratis kaffe British Airways tog bort YQ osv.

Låt se vad AF/KL eventuellt kan hitta på, men i Frankrike finns det fackföreningar som kan få SAS danska att
    framstå som sympatiska realister :)

5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där såg roligt ut.

6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kul! Hoppas de vill göra något liknande tillsammans med BC.se inom en inte alltför avlägsen framtid ... :)

... att få utvärdera menyerna..!.. ha! Och, träffa sommeliernn, som en hittils bara sett på bild i menyerna ombord.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!