Senaste nytt

Air France/KLM Quality Observer

Jag skapar en ny tråd på detta ämne då jag inte hittar någon för Air France/KLM.
Jag har i dag fått frågan från KLM/ Air France om jag vill resa som Mystery Traveller på en flight den 2/1-14 genom deras program Quality Observer. Jag har inte föranmält mig till detta tidigare utan blev utvald genom lojalitetsprogrammet. Ersättning för detta är 500 p alt 20% i deras webshop. Jag antog utmaningen och fick en speciell app skickad till mig som sms som jag ska använda mig av under resan. Efter att jag har testkört appen genom en övningsomgång blev jag " godkänd som "observer" och är nu redo. Ska bli kul!

Vore intressant att höra om någon av er har testat på det? :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Kul och intressant koncept! Är det en flygning just för detta ändamål eller har de valt ut en av dina kommande flygningar som du bokat på egen hand?
 
Det är en sedan tidigare bokning i C . När man loggar in på appen så ligger det ett test sedan fyller flygbolaget på med just din aktuella flygning när det närmar sig.
 

sigbjod

Medlem
Jeg ble valgt ut som quality observer for en flygning i Y innen Europa tidligere i desember. Like spennende som å teste appen i mine øyne..

Per idag, har jeg fremdeles ikke fått mine 500 poeng.
 
Jag fick en email i veckan här, där Air France KLM frågade om jag ville vara en Quality Observer på en resa som jag har bokat med Air France senare i veckan.
Det innebär att man laddar ner en app där man får vissa frågor under resan som man skall svara på, i text, bilder etc.
Har någon annan gjort detta, jag tycker själv det låter som ett bra system, enkelt med telefonen.
 

pep

Medlem
Nej? Venligst fortæl hvordan det går (i denne tråd). Du vil jo næppe få ringere service end normalt når du skal sidde og evaluere dem. Gad vide om staff ombord ikke ved det allerede når du kommer ombord?
 

rvarttinen

Medlem
Hela grejen med Quality Observer är att det är lite hemligt; du ska inte avslöja att du är det. När du svarat på frågorna och skickat in din rapport så får du en liten sudd med poäng på ditt Flying Blue konto som tack för hjälpen. Vidare, du kan på deras sajt få ta del av statistiken .. men det är sådant som det står om i välkomstpaketet.
 
Toppen