Senaste nytt

Air France/KLM lounge på Arlanda terminal 2

Jacob

Medlem
Nu tycker jag inte denna lounge är så himla illa. Visst, det är kanske ingen lounge i världsklass, det är fortfarande en tredjepartslounge vi pratar om, men en avsevärt bättre sådan än den gamla i terminal 5.

Men jag undrar också om det bara är en temporär lösning, det har ju pratats om att ny lounge skulle vara klar till november. Är det denna som kommer snyggas till ytterligare eller blir det en helt ny lounge någon annanstans i terminalen?
 

agehall

Medlem
Jag skulle tro att de bygger något eget. Det finns väl flera andra bolag som nyttjar den nuvarande via Priority Pass & Co, så den kommer nog att vara kvar.

Det enda jag egentligen kan klaga på i den nuvarande, är väl att sittplatserna är rätt konstiga. De är ju inte direkt bekväma och det finns dåligt med avställningsytor/bord om man vill jobba. Men men, det är ju som sagt var en tredjepartslounge, så man ska väl inte klaga allt för mycket.
 

Jacob

Medlem
Frågan i sin tur är väl om det är fler flygbolag som kommer flytta till terminal 2. Som det ser ut nu är ju terminalen nästan fånigt tom.

Terminal 2 har lika många avgångar på en dag som terminal 5 har på en halvtimme under morgontimmarna. Det finns väl ungefär lika många gater som det finns avgångar per dag i terminal 2, nästan i alla fall. Nu är det förstås väldigt behagligt ur passagerarsynpunkt. Få avgångar, korta avstånd, ingen charter/lågpris osv, men det kan ju slå lite på kostnadsbilden och hur mycket man vill investera i faciliteter och lounger.
 

rvarttinen

Medlem
Hmmm.... det låter bra; att det inte är så där överbefolkat det kan vara i T5 inför morgonflygen ut. Ser fram emot att prova snart ... har en trip til CDG på g, dock ej bokat ännu.
 
Last edited:
Toppen