Air France introducerar ny produkt på medellånga flygningar - vad gäller?

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av thsred, 28 November 2014.

1. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man bokat en biljett i Premium Economy och ska åka 1 april? Det är ju lite skillnad på service/mat att sitta längst bak framför skynket än längst fram bakom skynket? Kanske @Air France/KLM kan hjälpa?

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns som om det saknas en referens? Vad är det som sker 1 april?

Fredrik Andersson gillar detta.
  3. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Värdelöst. Mkt bättre med PE.

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Treo

Treo Medlem

Nja, kabinen är ju samma men man sitter tydligare "bakom skynket" och får lite sämre mat. Gamla PE inom Europa som vi ju pratar om var inte särskilt upphetsande ombord hur som helst. Ingen seat block. Visserligen businessmat, men intra-EU ... Behåller man bara Sky Priority med Fast Track tror jag inte det blir några stora protester. Återstår att se hur priset "enhancas" ;)

agehall gillar detta.
  7. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju inte att jag protesterar när jag köper biljetten (naturligtvis beroende på priset) utan mer att jag protesterar att jag köpt biljetten i tron att jag ska få en produkt, men så ändrar de. Och då är ju frågan om jag får sitta framför skynket (blir uppgraderad) eller om jag hamnar i economy och får en sämre service än jag betalt för.

Sedan att den försvinner inom EU kanske inte spelar så stor roll.

8. Treo

Treo Medlem

My bad!
    Kommenterade produkten i sig och inte ditt specifika fall.
    Jag anser att du bör kunna kräva ersättning enligt EU 261/2004 för ofrivillig nedgradering om du bokat en klass som "plötsligt" inte tillhandahålls. Alternativt acceptera (gratis) uppgradering :D

9. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är lugnt... Du får kommentera produkten också... ;)

10. Air France/KLM

Air France/KLM Företagsrepresentant

Hej på Er. 1 April tar vi bort Premium Economy på Medium Haul destinationer. Tyvärr så var det inte lönsamt nog att forsätta. Det kommer att finnas Economy Flex biljetter att köpa och nedan ser ni lite vad som gäller för dom biljetterna.
    Mvh Tina
    upload_2014-12-15_13-43-25.png

rvarttinen och Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!