Senaste nytt

Air France i blåsväder

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vaniljvodka

Medlem
Ja det kanske dom hade varit, men min poäng är ändå att generaliseringar är Flashback.

Det är liksom rätt svårt att diskutera såna här frågor eftersom andrahandsinfo sällan är speciellt bra som underlag. Trots att den här personen kanske inte framstår som världens trovärdigaste efter intervjun i den där lokaltidningen så vet man ändå inte om flygvärdinnan i just det här fallet faktiskt gått över gränsen eller inte?

Flashback är ett forum där folk gillar att snacka skit om andra, skvallra om andra, hänga ut andra. Jag säger bara att jag inte gillar den typen av forum.

Med det sagt så kan jag lova att jag inte på något sätt känner mig kränkt av denna tråd, det var bara en kommentar om att jag inte gillar när man närmar sig den typen av snack.
 

Mr.A

Medlem
"Fler och fler människor i dagens samhälle "mår dåligt" eller "känner sig kränkta" vid minsta inbillade oförrätt. Samhället/skattebetalara/andra skall då ställa upp och lösa problemen, ta hänsyn och särbehandla. Eget ansvar och och förmågan att ta sig själv i kragen ersätts allt mer av riskaversion, "nanny state" syndrom och högljutt klagande, om möjligt via media.

Aftonbladet = Linderborg + Helin = total otrovärdigt."

Helt sant!!!
 

Emil

Medlem
De två artiklarna ger ju två helt olika bilder av Caroline. Värt att notera är att hon även deltog i P3-dokumentärs avsnitt om Gottröra och där förmedlades också bilden av en tuff tjej som pga olyckan blivit mer våghalsig.

Vi vet alla hur Aftonbladet gillar att vinkla sina historier. Tycker att personangreppen mot Caroline i denna tråd känns väldigt otypiska för BC.se som jag alltid uppskattat för sin trevliga ton. Vi vet ingenting om vad som hänt, så det finns ingen anledning att kasta skit åt endera hållet. Parallellen till Flashback är tyvärr inte helt osann. Där vill vi inte hamna!
 
Då passar du helt enkelt inte inom service, många människor gör just inte det, då man inte kan hantera sånt här. Det finns andra jobb på marknaden :)
Ha ha, jumping to conclusions, som man säger på Engelska. Du har ju inte den ringaste aning om vad det är för uppförande det handlar om, och vilka gränser som överskrids.

Jag har hittills klarat mig 23 år inom service, och har för länge sedan tappat räkningen på antalet otrevliga och ouppfostrade kunder jag har hanterat utan att spärra in dem. Överskrider de dock gränsen, så hamnar de bakom lås och bom, så enkelt är det. Jag har både lagen och arbetsgivaren i ryggen, känner mig hur trygg som helst med detta sett att hantera allvarliga problem.

Johan
 
Last edited:
Media har alltid en förmåga att skapa debatter. Se bara här på BC.se, nu är vi uppe i det 56e inlägget med mitt inräknat.

Ingen utav oss vet vad som hände ombord på AF flighten. Så ingen utav oss kan säga hur denna kvinna blev behandlad. Jag ser dock ingen anledning till att misstro henne. AF har valt att kompensera henne rätt så bra. Det kan ha sin förklaring. Givetvis har AF kundrelationer stämt av detta med flygvärdinnan som påstås ha bett kvinnan att hålla tyst. För det finns ju ingen anledning att ett flygbolag väljer att kompensera om det inte finns någon som helst substans i denna reklammation. Jag har aldrig flugit med AF så ska inte uttala mig om det. Jag vet dem som flugit med dem som beklagat sig att kabinpersonalen var dryga och ovilliga till att prata engelska. Jag känner också de som lovordar maten ombord. Jag har läst reportage från medvetna resenärer på BC.se som varit supernöjda över servicen ombord.
Med det sagt.

Självklart är det tråkigt att hon blev placerad där hon blev placerad. Det kan t ex. bero på att hon var bokad i economy. Där kunde man förseata henne längs bak i planet. Då skulle dock turbulensen kännas ännu mer. Det är i vilket fall strongt utav en person som (av någon anledning) är flygrädd. Och denne person förtjänar den uppmärksamhet och omtanke för att flygningen ska bli så behaglig som möjligt. Vi som jobbat eller jobbar i kabinen finns där för passagerarnas säkerhet i första hand. Komma i tid i andra hand och service i tredje hand. Genom att ge en flygrädd passagerare en viss uppmärksamhet kan man hålla den personen lugn. Vi kan alla drabbas utav panik och det är så lätt att drabbas utav panik på 10 000 meters höjd. Och det vill ingen.

Sedan vill jag lyfta fram er som då ni sitter bredvid en flygrädd passagerare att på något sätt visa lite medmänsklighet. Visar bara att det finns ett hopp för individen.

Tack och god kväll!
 
Ha ha, jumping to conclusions, som man säger på Engelska. Du har ju inte den ringaste aning om vad det är för uppförande det handlar om, och vilka gränser som överskrids.

Jag har hittills klarat mig 23 år inom service, och har för länge sedan tappat räkningen på antalet otrevliga och ouppfostrade kunder jag har hanterat utan att spärra in dem. Överskrider de dock gränsen, så hamnar de bakom lås och bom, så enkelt är det. Jag har både lagen och arbetsgivaren i ryggen, känner mig hur trygg som helst med detta sett att hantera allvarliga problem.

Johan

Svårt att gissa ditt yrke, inte vidare populärt ialla fall ;) Lycka till
 
Jag har inte läst tråden.
Framgår det om kvinnan fick kompensation från AF före eller efter hon intervjuades av aftonbladet?
 

Jacob

Medlem
Det känns som att denna tråd spelat ut sin roll. Ingen här vet exakt vad som hände så allt landar i spekulationer och generaliseringar och en onödigt upphettad diskussion som vi inte kommer komma någonvart med.

Jag stänger tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen