Senaste nytt

Air France i blåsväder

Status
Stängd för vidare inlägg.

QM G

Medlem
Har flugit en hel del med Air France och har väl någon gång stött på personal ombord som med sin snorkiga attityd skulle passa bättre in på någon gatuservering i Paris. Artikeln i Aftonbladet lämnar en hel del att önska. Med en snabb sökning på Google så hittar man en artikel från den eminenta tidningen Härryda Posten och den ger ju en lite annan bild av kvinnan ifråga. Att Air France kompenserar henne kan ju ha mindre med skuld att göra och mer med att det är lättare att ge henne kompensation än att dra igång någon process.
 

twiggs

Medlem
Jag har rest mycket själv och bott utomlands i Guatemala och Nepal. Jag har hoppat fallskärm. Jag har varit en våghalsig person efter olyckan och det har nog varit mer positivt än negativt för mig. Det känns som att jag har fått ett andra liv.

Undrar om Fru/Fröken King vid tillfället var Bose-hörlurar uppe i det lilla propellerflygplanet, för det om något måste väl bullra jämfört med ett stort flygplan över Atlanten.

Jag tänkte sagt ridå redan tidigare, men tycker det var skönt att jag inte gjorde det. Välkommen till forumet QM G, förresten! Och stort tack för att du lade vissa pusselbitar på plats angående denna donna!
 
Dock så är ju inte andra människors lättkränkthet ett sätt för oss att "slippa" visa empati.
Stämmer, men varje dag avlider sisådär 170 000 personer, och det gör de nog inte för nöjes skull. Dagligen skadas miljoner. Min empati räcker inte till för ens en pytteliten bråkdel av dessa, så de som gapar och skriker i media om bagateller får desvärre klara sig utan mitt stöd eller sympati.

Johan
 
För att när man jobbar inom service så agerar man inte så, oavsett hur jobbig kunden än må vara.
Nu råkar kunder också vara människor, och vissa av dem uppträder mycket otrevligt. Det finns gränser för vad man behöver acceptera. Överskrids gränsen så har jag personligen inga problem med att sätta folk i handbojor och låsa in dem. Med våld, om nöden kräver.

Johan
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen