Senaste nytt

Air France eller Iberia till Kuba?

Senator

Moderator
Kollade på AC:s hemsida, och bäst är att flyga ARN-FRA-YYZ-HAV. Till min förvåning så kostade ekonomibiljetten strax under 10 000 SEK tur och retur. På AF och IB tar dom 15 000 SEK för billigaste ekonomibiljetten över jul/nyår.

Fördel med AC är att dom har fully flat beds, men i fiskbensmönster. Skall man resa två och hade det lite romantiskt så passar den C klasskonfigurering inte så bra. Dessutom kostade biljetten i C 36 000 SEK tur och retur...

Välj B77W så undviker du 1-1-1
 

Pandion

Medlem
28.000 från LHR skulle kräva övernattning i LON på resan dit, 26.000 från FRA. E90 ner från YYZ är komfortabel. Med tanke på USA embargo av Cuba kan det vara svårt att ha UA flight med. Men prova boka med stopover via Lufthansa.se ARN-NYC-YYZ-HAV och kolla vad du får

Tack för tipsen!

Vad använder du för bokningsverktyg?
 

Kricka

Medlem
Mina få resor med KL i Business har varit med ganska slitna MD-11 till bl.a. Panama.
Inte speciellt imponerad av vare sig flygplan, stolar eller service. Det finns säkert fler
inom BC.se som har mer erfarenhet av KL på långsträckor i C.
 

Pandion

Medlem
Mina få resor med KL i Business har varit med ganska slitna MD-11 till bl.a. Panama.
Inte speciellt imponerad av vare sig flygplan, stolar eller service. Det finns säkert fler
inom BC.se som har mer erfarenhet av KL på långsträckor i C.

Hmmn. Var inne på klm.com för att försöka utreda vilken typ av Business stolar dom hade, men hittade inga bilder eller någon som helst information. Det brukar oftast betyda att stolarna inte är mycket att hänga i julgranen. Dessutom så var det just MD11 AMS-HAV. Några fler som har flugit MD11 i C Klass på KLM?
 

Kricka

Medlem
SU har bra service i Business och moderna flygplan. Kolla Jacobs reportage. Kan man dessutom få ett bra pris så är detett bra alternativ !
 

Palazzi

Medlem
Kollade även Virgins upper clas, men det var rätt rejält mycket dyrare. Skall man resa ut 21 DEC och hem 6 JAN så kostar biljetten över 41 000 SEK...

Såg också att biljetterna var mer än dubbelt så dyra som vanligt. Alla andra datum jag tittade på var det ca 23.000kr. Om det beror på att beläggningen är hög eller om priserna är högre om man bokar så långt innan vet jag inte....
 

Palazzi

Medlem
Är det någon som vet varför Havana helt saknas som destination när man söker på Expedia.... Amerikanskt ägande?:p
 

NyfikenGrau

Medlem
Är det någon som vet varför Havana helt saknas som destination när man söker på Expedia.... Amerikanskt ägande?:p

Mycket troligt, ja....kayak.com får inte heller visa kubanska destinationer.

Konstigt att ingen tagit upp dem som har rykte om sig att vara billigast generellt:

Cubana de Aviacin

Fast de kanske inte samarbetar med andra bolag så man får ta sig själv till t.ex. Paris?

Jag skulle personligen passa på att testa kommunistisk bc innan det är för sent :)
 
Toppen