Air France business class intra-Europa

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Magnus, 9 November 2011.

1. Magnus

Magnus Medlem

Någon här som testat Air France i business class inom Europa?

Vad får man t.ex. på en flygning mellan Stockholm och Paris i business? Varm mat? Champagne?
    Misstänker att stolarna är samma som economy men blockerar de mittsätet?

2. Jag fick sånt här när jag flög Paris -> Stockholm med morgonflyg i Business class.
    Air France Business class, CDG-ARN.jpg

Det var kallskuret med plastfölje på. Bra jobbat Air France. :eek:

3. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit några gånger ARN - CDG. Maten ombord är rätt bra på AF, inom Europa brukar det vara, som AHO nämner, kallskuret.
    Och, champagne!

Mittsätet är blockerat.Ofta är det an A319- eller A320 maskin. Vissa turer har de haft en A321.

4. Hemskt är det ord som bäst beskriver AF affärsklass mellan ARN-CDG. Maten är absolut av lägsta klass och SAS vinner detta med hästlängder på sträckan. Skall man spendera så mycket pengar på en Europeisk affärsklass blir det ingen AF för min del.

Dock tyckte jag faktisk dottern KLM hade skärpt till sig ordentligt när jag åkte i augusti.

5. TorbjornMieden

TorbjornMieden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    sist jag åkte AF var det sista gången..snorkig kabinpersonal och kass mat..i alla fall i relation till vad biljetten kostade.

6. Magnus

Magnus Medlem

Så det är alltså ingen varm mat på sträckan Stockholm-Paris?

Det är väl lite konstigt i så fall på en flygning över två timmar.

7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns ju massor med businessclass-alternativ på sträckan, speciellt om man kan tänka sig ett byte...

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma måltid fick man i Economy Class på rutten för bara några år sedan. Det var fram tills 2009 som man serverade en full kall måltid, därefter gick man över till en lättare 2-rätters för Y. Fortfarande väldigt bra för att vara inom Europa.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!