Senaste nytt

Air France business class intra-Europa

Magnus

Medlem
Någon här som testat Air France i business class inom Europa?

Vad får man t.ex. på en flygning mellan Stockholm och Paris i business? Varm mat? Champagne?
Misstänker att stolarna är samma som economy men blockerar de mittsätet?
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick sånt här när jag flög Paris -> Stockholm med morgonflyg i Business class.
Air France Business class, CDG-ARN.jpg

Det var kallskuret med plastfölje på. Bra jobbat Air France. :eek:
 

rvarttinen

Medlem
Har flugit några gånger ARN - CDG. Maten ombord är rätt bra på AF, inom Europa brukar det vara, som AHO nämner, kallskuret.
Och, champagne!

Mittsätet är blockerat.Ofta är det an A319- eller A320 maskin. Vissa turer har de haft en A321.
 

Senator

Moderator
Hemskt är det ord som bäst beskriver AF affärsklass mellan ARN-CDG. Maten är absolut av lägsta klass och SAS vinner detta med hästlängder på sträckan. Skall man spendera så mycket pengar på en Europeisk affärsklass blir det ingen AF för min del.

Dock tyckte jag faktisk dottern KLM hade skärpt till sig ordentligt när jag åkte i augusti.
 

Magnus

Medlem
Så det är alltså ingen varm mat på sträckan Stockholm-Paris?

Det är väl lite konstigt i så fall på en flygning över två timmar.
 

Jonas C

Medlem
Jag fick sånt här när jag flög Paris -> Stockholm med morgonflyg i Business class.

Det var kallskuret med plastfölje på. Bra jobbat Air France. :eek:

Samma måltid fick man i Economy Class på rutten för bara några år sedan. Det var fram tills 2009 som man serverade en full kall måltid, därefter gick man över till en lättare 2-rätters för Y. Fortfarande väldigt bra för att vara inom Europa.
 
Toppen