Senaste nytt

Air France börjar sälja lågprisbiljetter

Palazzi

Medlem
Ang. om Mini räknas som segment kan väl följande försiktiga tolkning göras.

General Terms and Conditions of Flying Blue Programme - KLM.com

En försiktig tolkning är väl att Mini - eftersom denna klass inte ger någon form av miles - därmed inte heller anses vara en kvalificerad flygning.

Låter rimligt. Tycker dock att AF/KLM är lite otydliga gällande Qualifying Flights. När man talar om vanlig intjäning står det alltid bokningsklass, men inte för kvalificerade flighter... Det står att man får kvalificerade flygningar för alla utom bolaget Air Calin..

Jag har dock för mig att man inte får kvalificerade leg med Alitalia ibland... Dock lite miles...


Men som sagt. Det du skriver låter rimligt. Man ska ju inte bli för sniken. Lågpris, incheckad väska, loungetillträde, samt möjlighet att behålla status låter inte som en rimlig kombination:p
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Ytterligare något positivt: Det går att boka BILLIGA enkelbiljetter med det nya prissystemet. Användbart för de som ska vara borta länga, påbörja bonusresa från annan ort, eller helt enkelt flyga på poäng hem från resemålet.

Ett exempel som känns väldigt prisvärt:
Marseille-Berlin.jpg

Som statusmedlem får du alltså ta med 23kg baggage + tillgång till lounge. Detta och drygt två timmars flygning för 415SEK
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Roligt att detta initiativ verkar uppskattas! CPH-MRS som alla noterat är det som gäller idag. VI har inte någon ytterligare information, men personligen skulle jag gissa att detta är en smygstart och mer komma skall. Snacks och drink ingår, Elite kan fortsatt ta med sig incheckat baggage. MIles däremot ingår inte.. MIni bokas, för de tekniskt intresserade, i klasserna E, N, R och V. Hälsn Karin
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Visst är det konstigt att det finns de som bryr sig om sånt? ;) Men jag har fått känslan av att det är så...
Klasserna kommer vara knutna enbart till mini och har en farebasis som heter något som slutar med DK9...

Finns det folk här som inte är intresserade av detta? :)

Kommer det fortfarande att säljas "vanliga" biljetter i dessa bokningsklasser eller blir de reserverade för mini-biljetter?
 

Palazzi

Medlem
När miles inte ingår, räknas då "legs" mot status? Vi har inte kunnat bena ut detta ännu, även om en del information pekar på att inga legs räknas....

Dr. Miles: Hoppas de behåller 100% intjäning! Antar dock att den bara ligger kvar sedan dessa bokningsklasser var ordinarie ekonomi...
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Ärligt så vet jag inte... och undrar om någon vet..:confused: Men jag ska hålla ögon och öron öppna!! Återkommer...

När miles inte ingår, räknas då "legs" mot status? Vi har inte kunnat bena ut detta ännu, även om en del information pekar på att inga legs räknas....

Dr. Miles: Hoppas de behåller 100% intjäning! Antar dock att den bara ligger kvar sedan dessa bokningsklasser var ordinarie ekonomi...
 

Palazzi

Medlem
Väldigt trevligt att ha en sådan duktig och hjälpsam Företagsrepresentant på sidan!

Möjligen är det att gapa efter mycket om man vill ha statusleg på dessa biljetter. Dock blir det svårt att nå status om man flyger mycket "mini". Då ska man först ha 30 enkelresor/60.000 miles + sedan flyga på mini-biljetter.

Om mitt resmönster ändras kan det kanske bli aktuellt: Businessclass på långlinje (för njutning + miles) och sedan AF mini inom Europa.
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som lock bottom priset bokas i V klass då teoretiskt det skulle ge 25% miles på Air France/KLM Flying Blue därför det bör räknas som en valid segment.

Det kan dock hända att Flying Blue uppdaterar intjäning efter publicering av Mini faren.
 
Last edited:
Toppen