Air France à la carte, 12 timmar i business Class Singapore-Paris

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 13 December 2013.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    Air France Business Class Boeing 777 Singapore-Paris CDG

    Mat och dryck är helt klart Air France starkaste sida med god kvalitet och intressanta valmöjligheter. Även serveringen koordinerades bra med ett optimalt upplägg. Servicen var vänlig och korrekt men höll ett visst avstånd. Även stolen fungerade bra både att sitta och sova i även om det finns bättre och modernare alternativ på marknaden. I…
     

    Se hela inlägget

  2. Gubben

    Gubben Ny medlem

    Bra skrivit.
    Blir riktigt sugen att göra en provtur med AF.
     
  3. famhanssons

    famhanssons Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det verkligen gåslever dom serverar??? Jag skulle gissa att det var anklever (canard)
     
  4. Mattias Edstrom

    Mattias Edstrom Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Trevlig rapport. Du skriver :

    "Jag pratar flytande franska vilket förstås gör allt lite enklare ombord på Air France, egentligen inte så mycket kopplat till språkbarriärer (kabinpersonalen var fullt kapabel att servera och konversera på engelska), snarare handlade det om att kunna hantera den kulturella aspekten av servicen och serveringen som ändå skiljer sig lite från norra Europa och den engelskspråkiga världen".

    Hur skulle du säga att t ex. bemötande skiljer sig från Air France business class till t ex. British Airways, SAS, Swiss och Finnairs motsvarande? För mig som passagerare och som inte talar franska utan engelska med brittisk accent?
     
  5. Jacob

    Jacob Medlem

    Precis som i citatet ovan tycker jag inte man ska lägga så stor vikt på det där med språket. I synnerhet på interkontinentala flygningar är personalen vana vid engelskspråkiga passagerare och att spendera mycket tid i andra länder. De lär säkerligen uppskatta ett försök till några ord på franska men kommer inte bry sig om konversationen hålls på engelska.

    Jag skulle beskriva servicen och bemötandet som vänlig, professionell och i många fall ganska elegant. Och det är nog ungefär så jag gissar att Air France själva vill bli beskrivna. Däremot är det inte den familjära atmosfär som kan finnas hos t.ex. SAS, man håller en respektfull distans ombord, åt båda håll, lite som på en del asiatiska flygbolag.

    Bästa sättet att njuta av en långflygning med Air France är att gå ombord med öppna sinnen. Fransmännen är stolta över sin mat och dryck och lite intresse och nyfikenhet hjälper nog en hel del.
     
  6. Air France/KLM

    Air France/KLM Företagsrepresentant

    Ort:
    Älvsjö
    Vänlig, professionell och elegant.. ja tack, det vill vi gärna upplevas som!! :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×