Senaste nytt

Air Dolomiti - Star Alliance eller ej?

AABack2ARN

Medlem
Det verkar som Air Dolomiti kör wet lease åt Lufthansa från Frankfurtbasen, men inte Munchenbasen..

Det kan stämma. På deras egen hemsida annonseras följande rutter (och min tolkning är att det på dessa rutter codeshare-problematiken uppstår)

EN-flights.png
 

Malla

Medlem
Åker idag Florens munchen med EN 8195. Inga problem med incheckning, fast track eller lounge access. Jag är EBD min fru EBG.
 

cantona

Medlem
Hej, flyger LH9458/EN8204 i morgon och undrar om jag kommer in i Loungen i MUC? Har checkat in och fått 220-biljett på den dvs, Lufthansa. Flyger ej business.
 

Senator

Moderator
Hej, flyger LH9458/EN8204 i morgon och undrar om jag kommer in i Loungen i MUC? Har checkat in och fått 220-biljett på den dvs, Lufthansa. Flyger ej business.

Miles & More FTL, SEN, eller HON är svaret troligtvis JA
Star Gold från annat bolag, svar är svaret troligtvis NEJ

Det här är en "ren" Air Dolomiti som inte är "wet lease" för Lufthansa. Eftersom Air Dolomiti inte är med i Star Alliance gäller inte Star Alliance förmåner.

EDIT: nu med lite mer info
Access to the lounge area | Air Dolomiti
 
Last edited:

cantona

Medlem
Miles & More FTL, SEN, eller HON är svaret troligtvis JA
Star Gold från annat bolag, svar är svaret troligtvis NEJ

Det här är en "ren" Air Dolomiti som inte är "wet lease" för Lufthansa. Eftersom Air Dolomiti inte är med i Star Alliance gäller inte Star Alliance förmåner.

EDIT: nu med lite mer info
Access to the lounge area | Air Dolomiti

Ok, tack för svaret men undrar lite kring tolkningen av "*Air Dolomiti ticket (101-)". Jag har 220 och är Star Gold.
 
Last edited:
Toppen