Har inte sett Air Dolomiti någonstans i min bokning före än efter incheckningen.
Det har nog mer att göra med en generösare tolkning av reglerna i Venedig än i Munchen skulle jag gissa på.
Det där är ett brott mot EU-reglerna som säger att resebyrån/flygbolaget är skyldiga att informera om vilket flygbolag som utför flygningen eller om utförande flygbolag ändras efter det att du gjort din bokning. Jag tror dock inte du kan få någon ersättning för detta regelbrott.
Såväl Lufthansa som MrJet är tydliga med att visa om utförande bolag skiljer sig från säljande bolag.
Kan någon klargöra vad som faktiskt gäller här?
Hade 2 flygningar som bokades via Lufthansa med LH flightnummer och där båda stod som "Operated by Air Dolomiti". Jag fick Eurobonus-poäng för ena flighten men inte för den andra. Båda bokningsklasserna ska ge poäng om man tolkar det som en Lufthansa-flight (och poängen stämde för den flighten).
Vill gärna försöka klara ut vad som gäller för framtiden samt om jag borde försöka efterregistrera den andra flighten som en LH-flight.
Tack!