Senaste nytt

Air Dolomiti - Star Alliance eller ej?

Palazzi

Medlem
Har nyligen flugit Air Dolomiti på LH-biljett till Bergamo - inga Eurobonuspoäng. Står inget om Guld på boardingkort för den sträckan heller. Ingen tillgång till SEN-loungen som EBG.

Tackar ödmjukast för ett så konkret svar :) Bara på BC.se kan man hitta en annan person som flugit till Bergamo med Air Dolomiti redan :D

Ska testa att flyga sträckan för att se om det är en bra deal ändå. Bytestiden i München går att få ganska kort, så kanske klarar mig utan lounge...
 

Palazzi

Medlem
Bra och uttömmande svar allihopa, så jag ber att få tacka :)

Får testa och se om ARN-MUC-BGY eller ARN-LIN är alternativet i fortsättningen. Får iaf lounge på ARN på utresan och i MUC på hemresan med alt.1.....
I Bergamo gäller alltid betald lounge-åtkomst om man inte flyger Dolomiti i C.

Jag tror att Air Dolomiti fortsatt har servering (påse likt LH) på sina flygningar, så den aspekten är ju inte att förglömma. 1.800kr T/R känns väldigt bra :)

Poängen intresserar jag mig inte mycket för. Flyger för korta sträckor i Europa för att det ska generera några väsentliga summor.... Huvudsaken jag behåller status, så får jag ihop poängen på andra inköp :)

// Palazzi
 

Murre

Medlem
Har flugit med dem ett antal gånger mellan GOT och Torino på LH biljett och har aldrig haft problem att komma in i loungerna i FRA, MUC eller Torino både med och utan gäster. Samt att det alltid har droppat in poäng på mitt EB-konto.
 

Jakob K

Medlem
Jag bumpar denna gamla tråd.

Jag ska som SEN flyga LH i C operated by Air Dolomiti mellan München och Venedig i höst. Kommer även ha en EBS med på samma bokning. Då kan jag reda ut exakt hur allt från lounger/poäng etc fungerar.

Om det nu inte var utrett redan?
 

Jonas C

Medlem
Jag bumpar denna gamla tråd.

Jag ska som SEN flyga LH i C operated by Air Dolomiti mellan München och Venedig i höst. Kommer även ha en EBS med på samma bokning. Då kan jag reda ut exakt hur allt från lounger/poäng etc fungerar.

Om det nu inte var utrett redan?

Är det Lufthansa flightnummer så ska det inte vara några problem med poäng och lounger. Men är det EN kod på flygningen och Lufthansa codeshare t.ex LH8XXX så blir det mer problematiskt. Enligt FT får man inte ta med gäst som SEN på en "ren" EN-flygning.
 
Toppen