Senaste nytt

Air China tidig incheckning Arlanda?

Steve

Medlem
Hallå där!
Jag ska premiärflyga Air China från Arlanda och undrar hur tidigt man kan checka in och om jag kan använda mig av SAS vanliga incheckningsdiskar?

Jag skulle vilja checka in ca 4 timmar innan avgång. Är det möjligt?
 

Dr. Miles

Expert
När jag checkade in Air China flight från Arlanda sist så hade de separata diskar än SAS egna.
Därför tror jag att det inte går att checka in så tidigt som 4 timmar före avgång.

Någon som har färsk erfarenhet får gärna uppdatera.
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle vilja checka in ca 4 timmar innan avgång. Är det möjligt?
Synd att idag är lördag så att det finns ingen Air China flight från Stockholm.
Kod:
CA	912	0	ARN	18:20	PEK	9:40 +1	330	8 hrs 20 mins	Th,F,Su	16/12/18	16/12/23	
CA	912	0	ARN	18:20	PEK	9:40 +1	332	8 hrs 20 mins	M,T,Th,F	16/12/15	16/12/20
Annars hade du kunnat se på Swedavias webbsida om vilka check in diskar Air China använder.
Avgångar | Stockholm Arlanda Airport

Om det hade visat "Disk 71-90" (samma check in diskar som SAS gemensamma check in diskar), skulle jag tro att du kan checka in på SAS check in diskar även om det var 4 timmar före avgång.
 

Steve

Medlem
Synd att idag är lördag så att det finns ingen Air China flight från Stockholm.
Kod:
CA    912    0    ARN    18:20    PEK    9:40 +1    330    8 hrs 20 mins    Th,F,Su    16/12/18    16/12/23   
CA    912    0    ARN    18:20    PEK    9:40 +1    332    8 hrs 20 mins    M,T,Th,F    16/12/15    16/12/20
Annars hade du kunnat se på Swedavias webbsida om vilka check in diskar Air China använder.
Avgångar | Stockholm Arlanda Airport

Om det hade visat "Disk 71-90" (samma check in diskar som SAS gemensamma check in diskar), skulle jag tro att du kan checka in på SAS check in diskar även om det var 4 timmar före avgång.

Tack @Dr. Miles för tipset om Swedavias hemsida. Ser på Swedavia-appen att det för söndagens flyg är disk 27-32 som gäller så då kan det nog bli svårt att använda SAS check in.
 

Tur-Ture

Medlem
Har åkt med Air China 3 ggr senaste 12 månaderna från ARN. Väskinlämningen har då öppnat på minuten 3 timmar innan avgång. Men man måste trassla men incheckingsmaskinerna innan man får lämna in väskan och dom är ju igång innan. Man måste ju böka med maskinerna även om man lyckats checka in online eftersom man måste få ut bagagetaggen innan man lämnar in väskan. Incheckningspersonalen är pardonlös på det och skickade tillbaka dom som inte hade fått ut taggarna.
 

Steve

Medlem
Kan bekräfta vad @Tur-Ture beskrev i tråden innan, lite kluriga incheckningsmaskiner men 3 timmar innan avgång har Air China personal på golvet som guidar. Som *Gold egen kö till väskinlämning och fasttrack i security i vanlig ordning. Summerat så tar det längre tid att checka in än med andraStar Alliancebolag jag flugit med men inga större bekymmer.
 

leonardo

Medlem
Hallå där!
Jag ska premiärflyga Air China från Arlanda och undrar hur tidigt man kan checka in och om jag kan använda mig av SAS vanliga incheckningsdiskar?

Jag skulle vilja checka in ca 4 timmar innan avgång. Är det möjligt?

Nej, icke möjligt. Under vintern startar incheckningen 15:15 och stänger senast 17:45. Boardingen börjar 17:10 och avgångstiden är 18:20.

SAS personal som sköter incheckningen i separata diskar(branschens proffs).
Jag började först incheckningen i Swedavias automat och droppade av väskan i bag drop. Självklart fanns det två diskar för Business och Star Alliance Guldkorts innehavare - döh!
 
Last edited:
Toppen