Senaste nytt

Air China First Class Lounge - Lugnare än i Business class loungen

David

Medlem
Har de senaste åren brukat denna lounge vid besök på Pekings flygplats av precis den anledning du skriver ovan - det brukar vara mycket lugnare.

Jag har även fått för mig att maten är något mer omfattande i First-loungen, men jag kan såklart ha fel. Jag får väl omvärdera när jag har 7 timmar på flygplatsen nästa vecka.

Förra gången jag var i loungen, vilket var ett helt år sedan, åt jag deras kycklingrätt och sedan blev jag magsjuk på flyget till Köpenhamn. Blir ingen mer kyckling där för min del.
 
K

KavlingeDude

Guest
Håller med om att det är betydligt lugnare där men ffa har de ett rökrum som jag, som är "reserökare", uppskattar.
Maten är som loungematen brukar vara - bukfylla. Att man blir magsjuk av maten tror jag inte på.
 

Malla

Medlem
Jag använder ofta denna lounge. Enda nackdelen är att större delen av el-uttagen vid bortre änden (där baren är) inte fungerar. Det har varit så länge och verkar inte bli fixat.
Maten är helt OK och det är som sagt lugn och skön miljö.
 

Malla

Medlem
Sedan några månader tillbaka får man inte access som EBG/EBD. Endast Air Chinas guldkort eller first class biljett öppnar. Nu är EBG hänvisad till den vanliga business loungen som alltför ofta är överfull.
 
Jag kan inte de exakta loungereglerna. Med Star Alliance Gold och business businessbiljett med Air China kommer man in i Firstloungen i Peking.
Du kommer även in där med Priority Pass!
Skulle du inte komma in så gå till Air Chinas businesslounge, skillnaden är minimal.
Har du Priority Pass finns även två tredjepartslounger. Jag har besökt BGS Premier lounge som ligger vid Gate E19. Jag föredrar faktiskt den framför Air Chinas First lounge.
 
Toppen