Air China First Class Lounge - Lugnare än i Business class loungen

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Dr. Miles, 3 Januari 2014.

1. Denna lounge är mycket lugnare än i Business class loungen men mat/drycker är i stort sätt det samma.

View the full post

2. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har de senaste åren brukat denna lounge vid besök på Pekings flygplats av precis den anledning du skriver ovan - det brukar vara mycket lugnare.

Jag har även fått för mig att maten är något mer omfattande i First-loungen, men jag kan såklart ha fel. Jag får väl omvärdera när jag har 7 timmar på flygplatsen nästa vecka.

Förra gången jag var i loungen, vilket var ett helt år sedan, åt jag deras kycklingrätt och sedan blev jag magsjuk på flyget till Köpenhamn. Blir ingen mer kyckling där för min del.

3. KavlingeDude

KavlingeDude Guest

Håller med om att det är betydligt lugnare där men ffa har de ett rökrum som jag, som är "reserökare", uppskattar.
    Maten är som loungematen brukar vara - bukfylla. Att man blir magsjuk av maten tror jag inte på.

4. Malla

Malla Medlem

Jag använder ofta denna lounge. Enda nackdelen är att större delen av el-uttagen vid bortre änden (där baren är) inte fungerar. Det har varit så länge och verkar inte bli fixat.
    Maten är helt OK och det är som sagt lugn och skön miljö.

5. Malla

Malla Medlem

Sedan några månader tillbaka får man inte access som EBG/EBD. Endast Air Chinas guldkort eller first class biljett öppnar. Nu är EBG hänvisad till den vanliga business loungen som alltför ofta är överfull.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!